Szybki wzrost reklamy internetowej
W ciągu najbliższych pięciu lat podwoją się wydatki na internetowy
marketing w Europie - prognozuje firma badawcza Forrester Research.
13.07.2007 08:00
Według Forrester Research wydatki na internetowy marketing, w którego skład wchodzą reklamy w poczcie e-mail, wyszukiwarkach oraz na stronach, sięgną poziomu 22 miliardów dolarów w 2012 roku, w porównaniu do 10,3 miliarda dolarów w roku ubiegłym. Liderem będzie tutaj Wielka Brytania przed Niemcami i Francją.
Za pięć lat reklama internetowa ma stanowić około 18 procent wszystkich wydatków na reklamę w Europie, podczas gdy obecnie wskaźnik ten wynosi 9 procent.
Z raportu Forrester Research wynika także, że europejscy internauci spędzają średnio 14,3 godziny tygodniowo online, w porównaniu do 11,3 godziny przed telewizorem i 4,4 godziny czytając prasę.