Trwa ładowanie...
d2aft1j

Strata Daewoo-FSO w 2001 roku wyniosła 790 mln zł

Strata Daewoo-FSO Motor SA w 2001 roku, według
wstępnych danych, zmniejszyła się do 790 mln zł, z 2 mld 28 mln zł
w 2000 roku - podało we wtorek Ministerstwo Gospodarki.

d2aft1j
d2aft1j

Resort poinformował, że zadłużenie spółki wobec polskich banków wynosi 600 mln zł, a wobec podmiotów zagranicznych - 3,6 mld zł.

Daewoo-FSO nie ma możliwości spłaty tego zadłużenia - napisano w materiałach ministerstwa przygotowanych dla sejmowej Komisji Gospodarki.

Daewoo-FSO potwierdziło we wtorek wstępne wyniki spółki przedstawione przez resort gospodarki.

To są wyniki wstępne, nie potwierdzone jeszcze przez KPMG - powiedziała rzeczniczka Daewoo-FSO, Krystyna Danilczyk.

d2aft1j

Tymczasem trwają prace nad wprowadzeniem w życie planu ratunkowego dla Daewoo-FSO. Opiera się on na powołaniu na bazie części majątku firmy (gównie produkcyjnego) nowej spółki (NSC, tzw. New Small Company), która miałaby kontynuować produkcję i do której miałby wejść nowy inwestor.

Powołanie NSC ma uchronić żerańską firmę przed upadłością.

NWZA Daewoo-FSO Motor SA ma 4 lipca zdecydować o wartości majątku, jaki ma być wniesiony do NSC. Wejście do niej rozważa brytyjski MG Rover.

Rover wejdzie do Polski, jeżeli Skarb Państwa i polskie banki będą miały większość udziałów spółki - powiedział dziennikarzom po posiedzeniu komisji wiceminister gospodarki, Maciej Leśny.

d2aft1j

Wcześniej informował on, że propozycje co do wartości majątku, który ma być wniesiony do NSC, wahają się między 300 a 400 mln USD.

Skarb Państwa i koreański właściciel Daewoo-FSO nadal negocjują podział udziałów w NSC.

NWZA Daewoo-FSO Motor SA zgodziło się 7 czerwca, pod pewnymi warunkami, na wniesienie części majątku (m.in. produkcyjnego) spółki do NSC oraz na zbycie udziałów w nowej spółce na rzecz wierzycieli w zamian za umorzenie całości lub części wierzytelności.

d2aft1j

Zgoda na wniesienie majątku do NSC i zbycie udziałów zależy m.in. od uzgodnienia przez głównych akcjonariuszy spółki, Daewoo Motor Corporation i Skarb Państwa, wartości majątku wnoszonego do NSC oraz uzgodnienia przez nich oraz kredytodawców struktury udziałów w NSC.

Kredytodawcami są polskie banki: BIG BG SA, Bank Handlowy, BPH PBK SA, ING Bank Śląski, Pekao SA, Kredyt Bank, oraz koreańskie The Export-Import Bank of Korea i Korea Export Insurance Corporation. Mają oni też uzgodnić sposób spłaty zadłużenia przez Daewoo-FSO.

Skarb Państwa ma 9,19% spółki, a Daewoo Motor 88,67%. (and)

d2aft1j
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2aft1j
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj