Stowarzyszenie Klub Polskiego Biznesu promuje sukces
(Inf. własna)
Akademia Polskiego Sukcesu to nowe przedsięwzięcie Stowarzyszenia Polski Klub Biznesu, mające na celu promowanie najciekawszych i najbardziej wartościowych polskich osiągnięć w dziedzinie życia gospodarczego i społecznego. Zainaugurowany w poniedziałek program promocyjny premiuje firmy i osoby fizyczne, które mają już na swoim koncie sukcesy i są ambasadorami polskiej kreatywności w Europie. Przepustką dla przedsiębiorstw do odznaczeń przyznawanych przez PKB są już zdobyte nagrody i wyróżnienia - tak więc Złote, Srebrne i Brązowe Medale APS są potwierdzeniem wcześniejszych osiągnięć.
Jak zapowiedział prezes PKB Ryszard Konwerski, Akademia zmieni oblicze polskiego sukcesu. Chcemy udowodnić, że od dawna jesteśmy w Unii Europejskiej swoim produktem, gospodarką, kulturą, sukcesami w medycynie. Chcemy zmienić sposób myślenia Polaków - deklarował. Według niego, program APS będzie przeciwdziałał "odpływowi" pieniędzy w kierunkach bezpośrednio nie związanych z przedsiębiorczością i kreatywnością, a przez to ich marnowaniu.
Patronat honorowy nad nowym projektem Klubu Polskiego Biznesu objął wicemarszałek Sejmu Marek Borowski. Podczas inauguracji APS mówił o potrzebie nagradzania i promocji osiągnięć Polaków: W naszym kraju mamy wiele konkursów i rankingów. To działalność godna najwyższego uznania, bo dla ludzi, którzy osiągnęli sukces, uznanie społeczne jest bardzo ważne. Wicemarszałek wręczył odznaczenia przyznane w ramach APS osobom, które wyróżniły się, promując polskie osiągnięcia. Wśród nagrodzonych medalami są m.in.: Nina Andrycz, Adam Hanuszkiewicz, Mirosław Hermaszewski, prof. Marian Garlicki, Zygmunt Solorz-Żak, Ryszard Szurkowski oraz wielu rodzimych przedsiębiorców.
Inauguracja programu APS była zarazem otwarciem wystawy "Bliżej Europy", na której swoje osiągnięcia prezentowało 29 przedsiębiorstw rdzennie polskich, odnoszących sukcesy również na rynku europejskim. Wystawa - połączona z seminariami i spotkaniami - potrwa 2 dni.(kar)