RegionalneŚląskZabrze. Firmy wybrane, czas na budowę dworców autobusowych

Zabrze. Firmy wybrane, czas na budowę dworców autobusowych

Zabrze. Miasto wybrało firmy, które zbudują dworce autobusowe.
Zabrze. Miasto wybrało firmy, które zbudują dworce autobusowe.
Źródło zdjęć: © UM Zabrze
24.08.2021 20:05, aktualizacja: 06.03.2024 21:02

Władze Zabrza rozstrzygnęły, podzielony na dwie części, przetarg na budowę dwóch dworców autobusowych w miejscu dotychczasowych, w centrum miasta i dzielnicy Rokitnica. Większy obiekt w centrum ma zbudować NDI, mniejszy w Rokitnicy - Budimex.

Przetarg podzielono na dwie części, budowę dworca przy ul. Goethego oraz w Rokitnicy. Oba chciało budować sześć tych samych firm.

W obu częściach przetargu najtańsze oferty złożył Budimex: odpowiednio za 52,3 mln zł i 19 mln zł brutto. Kolejne ceny zaproponowały spółki z grupy NDI: 54,7 mln zł i 19,2 mln zł. Budżet dla większego dworca miasto określiło na 81,9 mln zł brutto, a dla mniejszego na 26,3 mln zł – łącznie 108,2 mln zł brutto.

Zabrze. Rozstrzygnięto przetarg na budowę dwóch dworców autobusowych

Miasto do budowy dworca w centrum miasta wybrało konsorcjum spółek z grupy NDI (Budimex został wykluczony), w drugiej Budimex.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami zabrzańskiego samorządu przy ul. Goethego przewidziano budowę obiektu o pow. ok. 10,4 tys. mkw. z peronami komunikacji autobusowej, parkingiem P&R oraz poczekalnią i punktami usługowymi. W Rokitnicy zaplanowano perony otwarte, niewielki parking zewnętrzny oraz obiekt o pow. 276 m kw. (poczekalnię i drobne usługi).

W obu miejscach dostępne mają być stacje ładowanie pojazdów elektrycznych, strefy Kiss&Ride oraz infrastruktura towarzysząca (biletomaty, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej i tablice zajętości miejsc na parkingu P&R). Przewidziano przebudowę okolicznych dróg i sieci infrastruktury.

Nowy dworzec autobusowy przy ul. Goethego nie będzie połączony funkcjonalnie (kładką czy tunelem) z praktycznie przylegającym do niego peronem zabrzańskiego dworca kolejowego. Pasażerowie będą nadal pokonywali 220 metrów pieszo do istniejącego budynku dworca kolejowego i dostawali się na peron dotychczasowym przejściem pod torami.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dworzec w centrum ma powstać do końca kwietnia 2023 r., a w Rokitnicy – do końca listopada 2022 r.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także