Ryanair pozywa pasażera. Linia żąda 15 tys. euro odszkodowania
Ryanair pozwał pasażera, który zakłócił lot z Dublina na Lanzarote, domagając się 15 tys. euro odszkodowania. Incydent wymusił lądowanie w Porto, co opóźniło podróż o całą noc - poinformowała linia w środę.
Ryanair złożył pozew w irlandzkim sądzie okręgowym przeciwko pasażerowi, który zakłócił lot z Dublina na Lanzarote w kwietniu 2024 r. Przewoźnik domaga się ponad 15 tys. euro odszkodowania. Lot z 160 pasażerami na pokładzie został przekierowany do Porto z powodu "niewłaściwego zachowania pasażera". Lądowanie w Portugalii opóźniło podróż o całą noc.
Ryanair walczy z niewłaściwym zachowaniem pasażerów
Linia lotnicza wyjaśniła, że kwota 15 tys. euro to suma wydatków związanych z wymuszonym lądowaniem, zapewnieniem noclegów dla pasażerów i innymi kosztami.
"Ryanair dokłada wszelkich starań, aby wszyscy podróżni i załoga czuli się bezpiecznie i byli traktowani z szacunkiem, bez niepotrzebnych nieporozumień spowodowanych przez kilku niesfornych pasażerów" - poinformował przewoźnik.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Koalicja Konfederacji z PiS? "Bosak byłby lepszym premierem niż Tusk"
Ryanair podkreśla, że prowadzi politykę zerowej tolerancji dla nieodpowiedniego zachowania i zamierza "karać wszystkich problematycznych pasażerów, aby ograniczyć do minimum niewłaściwe zachowania w trakcie podróży". Pozwany pasażer jest obywatelem Irlandii, a to pierwszy taki przypadek w tym kraju. Linia planuje podobne pozwy w innych krajach.
Ryanair operuje w 37 krajach, latając na 234 lotniska. Dysponuje flotą ok. 600 samolotów i planuje zwiększenie przewozów do 300 mln pasażerów rocznie do 2034 r. W Polsce korzysta z 13 lotnisk, z czego sześć to bazy z 42 samolotami.
Czytaj także: