Trwa ładowanie...
dwl2g67
02-09-2009 13:43

Reklama, która może wywołać szok u dzieci

Nowa reklama antynikotynowa, może wystraszyć dzieci – twierdzi brytyjska instytucja nadzorująca rynek reklamowy The Advertising Standards Authority (ASA). Chodzi o reklamę, w której mała dziewczynka mówi, że boi się tylko jednej rzeczy: śmierci swojej mamy-palaczki. O sprawie informuje BBC.

dwl2g67
dwl2g67

W reklamie słyszymy głos małej dziewczynki, która przekonuje, że nie boi się ciemności, pająków, klaunów, ani Becky Tylor. Boi się tylko jednego – że jej mama, która pali papierosy, umrze. Reklama pojawiła się w brytyjskiej telewizji i radiu.

Reklama wywołała wiele skarg. Zdaniem ekspertów z Advertising Standards Authority jest ona szokująca i może wystraszyć dzieci, które widząc rodzica z papierosem, będą przekonane, że nieuchronnie on umrze. Dlatego reklama nie powinna być emitowana w ciągu dnia, a tylko po godzinie 19.30, kiedy większość dzieci kładzie się spać, a jeśli już ogląda telewizję, to przeważnie w towarzystwie dorosłych, którzy mogą im wytłumaczyć, że sam papieros w ustach nie oznacza, że ich mama czy tata umrze.

Twórcy reklamy twierdzą, że jest ona skuteczna i może skłonić wiele osób do rzucenia palenia. – Przekaz jest adresowany do dorosłych palaczy, szczególnie tych, którzy są rodzicami. A żeby był skuteczny, musi szokować. Rozumiemy jednak, że dla dzieci reklama ta może być nieodpowiednia – mówią.

Rzecznik Ministerstwa Zdrowia powiedział, że reklama nie ma na celu szokować, ale skłonić dorosłych palaczy do tego, aby pomyśleli o tym, jaki wpływ ich nałóg ma na ich bliskich. Kampania, w skład której wchodzi reklama, okazała się bardzo skuteczna w grupie osób, których najtrudniej przekonać do rzucenia palenia.

Choć liczba palaczy w Wielkiej Brytanii spada, wciąż pali jednak ponad jedna piąta dorosłych Brytyjczyków.

dwl2g67
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dwl2g67
Więcej tematów