Prezydenci Katowic i Sosnowca poprowadzą tramwaje!
Na tory wraca tramwaj łączący Śląsk z Zagłębiem. Jeden tramwaj wyjedzie z Katowic, drugi z Sosnowca i spotkają się na granicy miast. Motorniczymi będą prezydenci miast.
31.10.2014 11:20
Przebudowywany odcinek torowiska jest nieczynny już od 8 marca bieżącego roku. Było to konieczne, bo w tym miejscu linia nr 15 przebiegała jednym torem. Mimo, że uruchomiony zostanie ruch tramwajowy, remont się nie skończył. Robotnicy będą nadal prowadzić prace okołotorowe i wykończeniowe. Budowa trwa także na torowisku w Katowicach-Szopienicach - w związku z tym trzeba się liczyć z przerwami w ruchu tramwajów na tej trasie. Odcinek ten w całości mają obsługiwać nowoczesne tramwaje Pesa Twist, najnowszy nabytek Tramwajów Śląskich.
- Efektem kończącej się modernizacji jest zupełnie nowa, dwutorowa linia, dzięki której skróci się czas przejazdu tramwaju. Równocześnie z remontem torowiska gruntowanie przebudowane zostały ulice, którymi biegnie linia, perony przystankowe i chodniki - mówi rzecznik spółki Tramwaje Śląskie, Andrzej Zowada. - Liczymy jednak, że te przerwy nie będą długotrwałe, a ewentualne utrudnienia możliwie zminimalizowane - dodaje rzecznik.
W otwarciu zmodernizowanej linii tramwajowej wezmą udział prezydenci Katowic i Sosnowca, Zarząd Tramwajów Śląskich oraz przedstawiciele firmy Skanska - wykonawcy remontu. Tramwaje wyjadą z pętli w Zagórzu i z zajezdni w Zawodziu, spotkają się na granicy miast. Rolę motorniczych tego dnia pełnić będą... prezydenci miast. Po uroczystości tramwaje wyruszą w pierwszy kurs pasażerski.
- Nowoczesne tramwaje na zmodernizowanej trasie to szansa dla naszych mieszkańców na szybki dojazd do Katowic. Dojazd w komfortowych warunkach. Mam nadzieję, że wszyscy ci, którzy na co dzień będą z tej linii korzystali będą zadowoleni ze zmian, które zostały poczynione - mówi Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca.
Pracownicy firmy Skanska na plac budowy weszli 20 września 2013 roku. Od tego czasu wyremontowali torowisko zarówno po stronie Katowic, jak i Sosnowca. Sumaryczny koszt obu zadań to około 27,5 mln zł netto. Są one elementami projektu współfinansowanego przez Unię Europejską "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą".