Poczta Polska - niegospodarna
Poczta Polska miałaby dużo lepsze wyniki
finansowe, gdyby nie wydała ok. 1,5 mln zł niecelowo i
niegospodarnie - wynika z najnowszej informacji NIK. Izba
kwestionuje głównie wydatki na marketing i promocję.
Kontrolę przeprowadzono pod koniec 2001 r. Z informacji wynika, że Poczta Polska w czasie objętym kontrolą, a więc w 2000-2001 r. wykazywała dodatnie wyniki finansowe. Według kontrolerów rezultaty te byłyby jednak o wiele lepsze, gdyby kierownictwo Poczty nie wydawało pieniędzy niegospodarnie i niecelowo.
NIK zbadała ok. 60 różnego rodzaju umów i 100 zamówień na zakup materiałów reklamowych zawieranych przez Pocztę Polską. Realizowano je od początku 2000 r. do połowy 2001 r. Kontrolerzy oszacowali, że popełnione przez firmę błędy kosztowały ją prawie 1,5 mln zł. (mp)