PolskaNowy Świat to najgłębsza stacja II linii metra

Nowy Świat to najgłębsza stacja II linii metra

Stacja Nowy Świat to najgłębsza stacja centralnego odcinka II linii metra; ma 30 metrów głębokości - rzecznik AGP Metro Polska oprowadzał dziennikarzy po jej budowie. Centrum - najgłębsza stacja I linii metra ma 18 metrów głębokości.

Nowy Świat to najgłębsza stacja II linii metra
Źródło zdjęć: © PAP | Paweł Supernak

06.02.2013 | aktual.: 06.02.2013 14:34

Stacja powstaje przy ul. Świętokrzyskiej na odcinku od ul. Czackiego do ul. Nowy Świat. Od strony północnej przylega do budynku Ministerstwa Finansów, od południowej - do fundamentów okolicznych budynków. Stacja ma długość 140 metrów, szerokość ok. 25 metrów, a kubatura odpowiada przestrzeni mogącej pomieścić 750 przegubowych autobusów.

Do stacji poprowadzą cztery wejścia: dwa w rejonie ul. Kubusia Puchatka oraz przy ul. Świętokrzyskiej i przy Nowym Świecie.

Stacja będzie miała cztery poziomy. Na antresoli, na poziomie -1 znajdującym się ok. 10 metrów pod ziemią, będą automaty biletowe, kasowniki i bramki.

- Pasażer będzie zjeżdżał z poziomu -1 na poziom -4, gdzie będą perony. Dwa poziomy pośrednie będą stanowiły przestrzeń technologiczną niedostępną dla pasażerów - mówił rzecznik AGP Metro Polska Mateusz Witczyński.

Budowa stacji wymagała przebudowy ok. 2 km instalacji elektrycznych, 320 metrów ciepłociągu, 420 metrów instalacji gazowych oraz 540 metrów instalacji kanalizacyjnych.

18 budynków w obrębie placu budowy objęto monitoringiem, który pozwala sprawdzać ich stan. Jak powiedział rzecznik, na razie odnotowano żadnych niepokojących sygnałów; nie było też żadnych skarg od mieszkańców.

Jak poinformował Witczyński, tarcze drążące dotrą do stacji Nowy Świat w czerwcu.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Według konsorcjum awarie nie wpłynęły na harmonogram prac i planowany termin zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra to wciąż październik 2013 r.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)