PolskaNowy Świat to najgłębsza stacja II linii metra

Nowy Świat to najgłębsza stacja II linii metra

Stacja Nowy Świat to najgłębsza stacja centralnego odcinka II linii metra; ma 30 metrów głębokości - rzecznik AGP Metro Polska oprowadzał dziennikarzy po jej budowie. Centrum - najgłębsza stacja I linii metra ma 18 metrów głębokości.

Nowy Świat to najgłębsza stacja II linii metra
Źródło zdjęć: © PAP | Paweł Supernak

06.02.2013 | aktual.: 06.02.2013 14:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Stacja powstaje przy ul. Świętokrzyskiej na odcinku od ul. Czackiego do ul. Nowy Świat. Od strony północnej przylega do budynku Ministerstwa Finansów, od południowej - do fundamentów okolicznych budynków. Stacja ma długość 140 metrów, szerokość ok. 25 metrów, a kubatura odpowiada przestrzeni mogącej pomieścić 750 przegubowych autobusów.

Do stacji poprowadzą cztery wejścia: dwa w rejonie ul. Kubusia Puchatka oraz przy ul. Świętokrzyskiej i przy Nowym Świecie.

Stacja będzie miała cztery poziomy. Na antresoli, na poziomie -1 znajdującym się ok. 10 metrów pod ziemią, będą automaty biletowe, kasowniki i bramki.

- Pasażer będzie zjeżdżał z poziomu -1 na poziom -4, gdzie będą perony. Dwa poziomy pośrednie będą stanowiły przestrzeń technologiczną niedostępną dla pasażerów - mówił rzecznik AGP Metro Polska Mateusz Witczyński.

Budowa stacji wymagała przebudowy ok. 2 km instalacji elektrycznych, 320 metrów ciepłociągu, 420 metrów instalacji gazowych oraz 540 metrów instalacji kanalizacyjnych.

18 budynków w obrębie placu budowy objęto monitoringiem, który pozwala sprawdzać ich stan. Jak powiedział rzecznik, na razie odnotowano żadnych niepokojących sygnałów; nie było też żadnych skarg od mieszkańców.

Jak poinformował Witczyński, tarcze drążące dotrą do stacji Nowy Świat w czerwcu.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Według konsorcjum awarie nie wpłynęły na harmonogram prac i planowany termin zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra to wciąż październik 2013 r.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (15)
Zobacz także