Trwa ładowanie...
d3zf2ul
23-12-2006 01:50

Nowa filantropia polskich przedsiębiorstw

Polska filantropia zmienia się. Firmy coraz
rzadziej rozdają pieniądze. Częściej angażują się w rozwiązanie
konkretnego problemu społecznego. Społeczne zaangażowanie firm,
będące częścią społecznej odpowiedzialności biznesu, to obecna
forma filantropii, która rozwija się nie tylko na świecie, ale
powoli również w Polsce - ocenia "Rzeczpospolita".

d3zf2ul
d3zf2ul

Z obserwacji organizacji filantropijnych wynika, że coraz rzadziej polski biznes przekazuje darowizny na działania związane z rozwojem demokracji, ochrony praw człowieka czy na pomoc społeczną. Specjaliści zwracają uwagę, że wrażliwość na zaspokajanie podstawowych potrzeb związanych z ubóstwem czy chorobami powoli zostaje uznana za zaspokojoną. Chcemy wspierać już inne cele. Coraz więcej pieniędzy trafia na edukację, kulturę, sztukę rzadziej na ekologię.

Inaczej do filantropii podchodzą duże, a inaczej mniejsze lokalne przedsiębiorstwa. Duże coraz częściej opracowują programy związane z rozwiązaniem konkretnego problemu społecznego, bliskiego ich misji. Z kolei mniejsze firmy zachowują się tu bardziej emocjonalnie, pomagając wielu partnerom działającym w różnych dziedzinach.

Jeszcze ze kilka lat temu najwięcej nominacji do konkursu o tytuł Dobroczyńca Roku było głównie wśród banków, firm ubezpieczeniowych, koncernów paliwowo-energetycznych - zauważa Artur Ptak, koordynator tego konkursu, w którym nagradzane są firmy państwowe lub prywatne oraz fundacje utworzone przez te firmy. Teraz coraz częściej zgłaszane są mniej znane, często lokalne firmy, takie jak piekarnie czy masarnie. (PAP)

d3zf2ul
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3zf2ul
Więcej tematów