Niemiecki przemysł motoryzacyjny nie chce sprzedawać samochodów w supermarketach i w ogóle nie zamierza zmieniać strategii handlu nowymi autami. Poinformował o tym szef Związku Niemieckiego Przemysłu Samochodowego Bernd Gottschalk podczas salonu motoryzacyjnego w Essen.
Niemiecki koncerny z niepokojem obserwują krytyczne stanowisko Komisji Europejskiej wobec tradycyjnego, selektywnego systemu sprzedaży samochodów.
_ Sprzedaż w sieci autoryzowanych dealerów sprawdziła się. W połączeniu z autoryzowanymi warsztatami gwarantuje to wysoką jakość usług technicznych_ - powiedział Gottschalk. Zapewnił także, że niemieckie koncerny będą zabiegały, by również po roku 2002, kiedy upłynie ważność dotychczasowych uregulowań, funkcjonował obecny system sprzedaży.
Na razie Komisja Europejska pozwala wyjątkowo producentom samochodów na sprzedaż wyłącznie w ekskluzywnych sieciach dealerskich. Zgoda na taką formę sprzedaży nowych aut wygasa jednak we wrześniu 2002 roku. (ps)