MTV Polska uruchomi kanał dla dzieci
W drugim kwartale 2008 roku MTV Networks Polska wprowadzi na rynek
stację dziecięcą Nickelodeon.
"Zdajemy sobie sprawę, że sektor dziecięcych kanałów telewizyjnych w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Wierzymy jednak w siłę marki Nickelodeon, która zazwyczaj osiąga pozycję lidera na rynkach, na które wchodzi. Mamy zamiar o taką pozycję zawalczyć również w Polsce, nawet jeżeli okaże się to czaso- i pracochłonne" - mówi Izabella Wiley, Wice Prezes i Dyrektor Generalny MTV Networks Polska.
Nickelodeon skierowany jest do widzów w wieku od 2 do 14 lat. Założeniem programowym stacji jest prezentacja jedynie pozytywnych treści, bez agresji i przemocy.
"Repertuar programowy stacji ustalony będzie po dokładnym przeanalizowaniu badań etnograficznych, które są oparte na obserwacjach w domach badanych. W metodzie tej wyniki nie opierają się na deklaracjach konsumentów (które często mijają się z rzeczywistością), ale na obserwacjach poczynionych przez przeszkolonych antropologów, w związku z czym są pogłębione i bliższe stanowi faktycznemu. Badania zamierzamy przeprowadzić do końca tego roku. W związku z tym jesteśmy w trakcie wyboru agencji badawczej, która pomoże nam lepiej poznać małego konsumenta oraz jego rodziców: tego, jak żyją, jak się bawią, jak konsumują media i jaka oferta programowa będzie dla nich najbardziej interesująca" - mówi Magdalena Adamska, odpowiedzialna za start kanału Nickelodeon Polska.
Choć stacja nie wystartowała jeszcze w Polsce, niektóre jej produkcje są już u nas popularne, chociażby SpongeBob czy Dora the Explorer.
MTV Networks Polska, podobnie jak w przypadku pozostałych stacji z grupy (MTV Polska, VIVA Polska, VH1 Polska i Comedy Central Polska), zajmie się dystrybucją kanału Nickelodeon na rynku wśród platform cyfrowych i operatorów kablowych.
Nickelodeon jest globalną marką koncernu Viacom, do którego należy MTV Networks. W Stanach Zjednoczonych kanał pojawił się już w 1979 roku. Obecnie działa także w krajach Europy Zachodniej, Azji, a także w Australii i Nowej Zelandii. Łącznie nadawany jest w 22 językach, w 136 krajach. Polska jest kolejnym krajem, w którym ta silna marka zdobywać będzie swoich widzów. Na wielu światowych rynkach (np. USA, Wielkiej Brytanii, Australii czy Holandii) Nick jest liderem.
Od 2008 roku zespół MTV Networks Polska tworzyć będzie również pierwszy w Europie muzyczny kanał High Definition, który dystrybuowany będzie na rynku europejskim.