"Monitor" tytułem nowego dziennika Polskapresse?
- Nowy ogólnopolski dziennik będzie tytułem mocno regionalnym i
opiniotwórczym - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl
Dorota Stanek, prezes Polskapresse.
24.07.2007 08:00
Jesienią ma ruszyć nowy ogólnopolski dziennik wydawany przez Grupę Wydawniczą Polskapresse. Dzienna sprzedaż gazety ma sięgać od 800 tysięcy do miliona egzemplarzy. Czy jest to możliwe? - Chcemy być po prostu numer jeden na rynku - zapowiada Dorota Stanek, prezes Polskapresse. - Jesteśmy bardzo silni w regionach. Umacniając te regiony planujemy, że nakłady nie będą nam spadać, lecz wręcz odwrotnie, będą szły w górę - wyjaśnia.
Od dłuższego czasu trwają spekulacje nad tytułem dziennika. Wśród nazw nowej gazety wymieniane są m.in. "Wiadomości 24", "Głos" i "Polska". - A może "Monitor"? - ucina spekulacje prezes Stanek. - Tytuł już jest. Ale jeszcze nikt nie trafił z nazwą - dodaje.
W Warszawie na ulicy Domaniewskiej mieści się trzon redakcji dziennika. Redaktorem naczelnym jest Paweł Fąfara. Redakcja liczy kilkadziesiąt osób. Wielu dziennikarzy przeszło z wydawnictwa Axel Springer oraz "Rzeczpospolitej". Redaktorowi naczelnemu pomagają m.in. były naczelny "Newsweeka" Tomasz Wróblewski, Ewa Wilcz-Grzedzińska, Wojciech Rogacin i Paweł Siennicki. Szefem wydawców został były naczelny "Super Expressu" Tomasz Lachowicz, magazynami pokieruje związana wcześniej z "Newsweekiem" Mira Suchodolska. Obecnie zespół redakcyjny tworzy numery zerowe dziennika, czyli wydania próbne.
Czy Polskapresse podkupuje do nowej gazety dziennikarzy z innych wydawnictw? Czy wydawnictwo nie boi się wejścia na rynek stołeczny? Co z prasą regionalną i serwisami internetowymi Polskapresse po wprowadzeniu nowego dziennika?
Na te oraz inne pytania odpowiada prezes Polskapresse Dorota Stanek.