"Monitor" tytułem nowego dziennika Polskapresse?
- Nowy ogólnopolski dziennik będzie tytułem mocno regionalnym i
opiniotwórczym - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl
Dorota Stanek, prezes Polskapresse.
Jesienią ma ruszyć nowy ogólnopolski dziennik wydawany przez Grupę Wydawniczą Polskapresse. Dzienna sprzedaż gazety ma sięgać od 800 tysięcy do miliona egzemplarzy. Czy jest to możliwe? - Chcemy być po prostu numer jeden na rynku - zapowiada Dorota Stanek, prezes Polskapresse. - Jesteśmy bardzo silni w regionach. Umacniając te regiony planujemy, że nakłady nie będą nam spadać, lecz wręcz odwrotnie, będą szły w górę - wyjaśnia.
Od dłuższego czasu trwają spekulacje nad tytułem dziennika. Wśród nazw nowej gazety wymieniane są m.in. "Wiadomości 24", "Głos" i "Polska". - A może "Monitor"? - ucina spekulacje prezes Stanek. - Tytuł już jest. Ale jeszcze nikt nie trafił z nazwą - dodaje.
W Warszawie na ulicy Domaniewskiej mieści się trzon redakcji dziennika. Redaktorem naczelnym jest Paweł Fąfara. Redakcja liczy kilkadziesiąt osób. Wielu dziennikarzy przeszło z wydawnictwa Axel Springer oraz "Rzeczpospolitej". Redaktorowi naczelnemu pomagają m.in. były naczelny "Newsweeka" Tomasz Wróblewski, Ewa Wilcz-Grzedzińska, Wojciech Rogacin i Paweł Siennicki. Szefem wydawców został były naczelny "Super Expressu" Tomasz Lachowicz, magazynami pokieruje związana wcześniej z "Newsweekiem" Mira Suchodolska. Obecnie zespół redakcyjny tworzy numery zerowe dziennika, czyli wydania próbne.
Czy Polskapresse podkupuje do nowej gazety dziennikarzy z innych wydawnictw? Czy wydawnictwo nie boi się wejścia na rynek stołeczny? Co z prasą regionalną i serwisami internetowymi Polskapresse po wprowadzeniu nowego dziennika?
Na te oraz inne pytania odpowiada prezes Polskapresse Dorota Stanek.