Miliony złotych do wydania

W tym kwartale wydawcy największych dzienników zainwestują kilkadziesiąt milionów złotych w promocję i reklamę swych tytułów. Choć na razie twierdzą, że październikowe wejście "Faktu" nie odbiło się na ich sprzedaży, nowy konkurent zmobilizował gazety do działań obronnych - pisze "Rzeczpospolita".

"Do końca grudnia bardzo wiele będzie się u nas działo. Po 20 listopada ruszamy z nową promocją" - zapowiada Grażyna Bukowska, rzecznik Media Express, wydawcy "Super Expressu". Do niedawna jedynego pisma bulwarowego w Polsce. Na promocję "Faktu" do końca 2004 roku Axel Springer Polska przeznacza do 20 milionów euro, między innymi reklamując kolejne wydania gazety w głównych stacjach telewizyjnych.

"Super Express", który taką akcję w TVN zaczął w sierpniu, w połowie października wzmocnił ją inwestycją w plakaty i "chodzące reklamy" na ulicach kilku największych miast. Obaj wydawcy konkurują też o powierzchnię reklamową na kioskach, gdzie można teraz znaleźć reklamy zarówno "Faktu", jak i "Super Expressu".

W upominki dla czytelników - płyty z kursem angielskiego i filmy na płytach DVD inwestuje Agora. Choć spółka ocenia, iż "Fakt" jako tabloid nie odbierze czytelników "Gazecie Wyborczej", to w przedstawionej niedawno pracownikom strategii na 2004 rok, Agora zapowiada, że jest zmobilizowana do bardzo ostrej walki rynkowej z nowym konkurentem, określając ją jako fundamentalną sprawę dla całej firmy.

W nowe magazyny dodawane do gazety inwestuje także "Rzeczpospolita"; w grudniu ukażą się pierwsze numery "Mozaiki", magazynu o luksusowych produktach i usługach, oraz "Aktywacji", pisma o zdrowiu, urodzie i aktywnym stylu życia, które zastąpi "Rzecz o zdrowiu". Oba mają się ukazywać co dwa miesiące.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)