Miesiąc Edukacji Gospodarczej - tydzień o UE
(inf.własna)
23.10.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
"Polscy przedsiębiorcy u progu Unii Europejskiej" - pod takim tytułem odbyło się we wtorek w Warszawie spotkanie w ramach I Miesiąca Edukacji Gospodarczej, organizowanego przez Centrum Edukacji Gospodarczej INFOR.
Prowadzący dyskusję red. Andrzej Jonas podkreślił, że w ciągu najbliższych dwóch lat energia działań rządu będzie się musiała skupić na integracji europejskiej. Zaznaczał również, że w tym procesie szczególną uwagę trzeba będzie skupić na działalności polskich przedsiębiorstw.
Dla przedsiębiorców ta integracja ma wymiar szczególny, a są o niej niestety mało poinformowani. Nie czynią żadnych przygotowań, żyjąc płonną nadzieją, że wynegocjowany układ załatwi problem wejścia na rynek europejski za nich - mówił.
W podobnym tonie wypowiadał się prezes Korporacji Ubezpieczeń i Kredytów Eksportowych Krzysztof Jasiński. Jego zdaniem polski przedsiębiorca nie jest przygotowany na potworne zderzenie z konkurencją europejską.
Polskie firmy nie mają wykwalifikowanej kadry, która umie korzystać z wielu instrumentów finansowych. Nie zdają sobie sprawy z istoty ryzyka. Nie wiedzą jak się zachować, gdy otworzą się rynki europejskie - stwierdził.
Miesiąc Edukacji Gospodarczej jest to cykl spotkań panelowych, wykładów i prezentacji dotyczących różnorodnych dziedzin - m. in. prawa i podatków, finansów i rachunkowości, zarządzania i sprzedaży, a także Unii Europejskiej.
Uczestniczą w nich przedstawiciele środowisk gospodarczych, świata polityki, mediów, naukowcy, przedstawiciele środowisk opiniotwórczych oraz wielu autorów Grupy Wydawniczej INFOR. Spotkania panelowe są prowadzone przez zaproszonych dziennikarzy.
"Miesiąc" stanowi forum wymiany poglądów i informacji pomiędzy środowiskami opiniotwórczymi a środowiskiem biznesu.
Organizatorzy wyszli w ten sposób na przeciw polskim przedsiębiorcom, którzy w dobie nowych trendów w gospodarce i zmieniającego się prawa (dostosowywanego do regulacji UE) coraz większą uwagę przywiązują do systematycznego i planowego podnoszenia kwalifikacji swych pracowników. Obecnie bowiem dobrze przygotowana, profesjonalna kadra jest jednym z podstawowych czynników decydujących o pozycji rynkowej firmy.
Andrzej Maciejewski - WP