Lidl Polska przyjaznym miejscem pracy dla każdego – otwartość, różnorodność i atrakcyjne wynagrodzenie
Sieci handlowe na różne sposoby starają się przyciągnąć do siebie pracowników. Konkurencyjne wynagrodzenie jest tylko jednym z nich. Zatrudnieni w handlu mogą liczyć także na szereg pozapłacowych benefitów.
14.02.2024 09:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Największe sieci handlowe zatrudniają w Polsce nawet po kilkadziesiąt tysięcy ludzi i nieustannie poszukują nowych. W dobie dużej konkurencji przyciągnięcie do siebie pracownika i zatrzymanie go w firmie na dłużej, staje się nie lada wyzwaniem. Pracodawcy poza atrakcyjnym wynagrodzeniem muszą nowym kandydatom zaproponować także szereg benefitów i udogodnień, ale nie tylko. Jak pokazało najnowsze Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji z Pracy, Polacy bardzo cenią sobie poczucie przynależności do organizacji. To czynnik, który w 2023 roku w największym stopniu decydował o poczuciu satysfakcji z pracy.
Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Lidl Polska, który zapewnia swoim pracownikom dobre i komfortowe warunki pracy.. Wspiera rodziny z dziećmi, zaprasza do współpracy osoby z różnych pokoleń, oferuje atrakcyjne wynagrodzenie równe dla kobiet i mężczyzn, akceptuje różnorodność pracowników i stawia na społeczną odpowiedzialność biznesu. Swoje kluczowe wartości prezentuje w kampanii "Razem w Lidlu", do udziału w której zaprosił swoich pracowników.
– W Lidl Polska wierzymy, że kluczem do sukcesu firmy są ludzie, i to właśnie chcemy pokazać w naszej kampanii "Razem w Lidlu". Na osiągnięcia naszej sieci codziennie pracuje blisko 27 tys. pracowniczek i pracowników. Dlatego też ich zadowolenie z pracy jest dla nas bardzo ważne – mówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska.
Wsparcie dla rodziców
Jednym z kluczowych filarów Lidl Polska jest zapewnienie dobrych warunków pracy dla rodziców. Większość pracowników sieci stanowią osoby między 30 a 50 rokiem życia, a wielu z nich łączy pracę z opieką nad dziećmi. Firma stworzyła Program Wsparcia Rodzicielstwa, by ułatwić swoim pracownikom powrót do pracy po narodzinach dziecka. Świeżo upieczonym rodzicom zapewnia Wyprawki dla Maluszka, zasilając karty Lidl kwotą 150 zł brutto. Dzieciom swoich pracowników gwarantuje także wyprawki szkolne i świąteczne paczki.
Różnorodność
Lidl Polska stawia na różnorodność, zatrudniając przedstawicieli różnych pokoleń
– Zostały mi tylko dwa lata do emerytury i nie wyobrażam sobie odejścia z pracy po sześćdziesiątych urodzinach. Planuję nadal pracować na emeryturze. W naszym zespole w magazynie mam osoby w różnym wieku, po dwudziestce, czterdziestce czy tak jak ja – blisko sześćdziesiątki. W codziennej współpracy wiek naprawdę nie ma znaczenia. Wręcz lubimy się na tyle, że spędzamy wspólnie czas również po pracy. Dobrą okazją do wzmacniania relacji w zespole są imprezy integracyjno-motywacyjne organizowane przez firmę czy pikniki rodzinne, ale również spotkania, które samodzielnie sobie organizujemy – mówi pani Leokadia, pracownica Lidl Polska.
Sieć nie tylko przykłada dużą wagę do tworzenia przyjaznego miejsca pracy, w którym każdy, bez względu na wiek czy wygląd, czuje się mile widziany, ale również podejmuje w tym zakresie różne inicjatywy. Np. konkurs Lidl Fair Pay, w którym nagradza firmy wspierające równość płac, jest też sygnatariuszem Karty Różnorodności.
Kompetencje i motywacja do pracy
To kluczowe wartości, które są brane pod uwagę podczas poszukiwania nowych pracowników w Lidl Polska. W procesie rekrutacji nie ma miejsca na uprzedzenia i dyskryminację ze względu na wygląd czy poglądy.
– Staram się być profesjonalną i skuteczną członkinią zespołu, co spotyka się z pozytywnymi reakcjami współpracowników. Nigdy nie spotkałam się z negatywnym podejściem na temat koloru moich włosów. Wprost przeciwnie, to jest zawsze dobry pretekst do rozpoczęcia rozmowy z nowopoznanymi osobami – mówi pani Monika, posiadaczka zielonych włosów, która mimo nieszablonowego wyglądu znalazła pracę w Lidlu.
Atrakcyjne wynagrodzenie
Z Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji z Pracy wynika, że atrakcyjne wynagrodzenie od lat jest wiodącym czynnikiem mającym wpływ na poczucie zawodowego spełnienia Polaków. Niezmiennie znajduje się w pierwszej siódemce najistotniejszych dla nas kwestii.
To też kolejna kluczowa wartość Lidl Polska. Polityka wynagrodzeń w firmie jest transparentna, opiera się na doświadczeniu i zakresie obowiązków, nie na płci czy wieku. Sieć oferuje wysokie wynagrodzenia – jedne z najwyższych w handlu. Od stycznia tego roku pracownicy sklepów na początku zatrudnienia zarabiają od 4 550 zł do 5 550 zł brutto, członkowie załogi magazynów od 5 050 zł do 5 650 zł brutto. Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7 250 zł brutto i samochód służbowy. Już po roku pracy (a następnie po dwóch latach) pracodawca gwarantuje wzrost płacy. Tylko w tym roku sieć przeznaczy na podwyżki i nowe wakaty aż 240 mln złotych.
W imię zrównoważonego rozwoju
Lidl Polska podejmuje też działania na rzecz ochrony klimatu, zasobów naturalnych, poszanowania bioróżnorodności. Podejmuje skuteczne działania, by tworzyć przyjazną atmosferę pracy.
– Dowodem na to, że udaje nam się oferować korzystne warunki i tworzyć przyjazną atmosferę pracy, są wyniki naszego raportu zrównoważonego rozwoju oraz staż pracowników Lidl Polska. Ponad 65 proc. z nich pracuje w firmie 3 lata lub dłużej. Dla Lidla jako pracodawcy jest to bardzo pozytywna informacja, motywująca do dalszych działań – mówi Marta Florczak.