Trwa ładowanie...
d3lbmfh
04-11-2011 10:10

Latający spodek nad Warszawą, Krakowem i Wrocławiem

Rusza nowa kampania promująca stolicę województwa. Spodek leci nad Warszawę, Kraków i Wrocław, czyli "Katowice. Miasto Wielkich Wydarzeń".

d3lbmfh
d3lbmfh

"Przerywamy blok reklamowy, żeby nadać relację na żywo z polskich miast, nad którymi zawisły olbrzymie latające spodki, wygląda to na prawdziwą inwazję kultury" - zapowiada prezenter programu informacyjnego. Tak zaczyna się zaprezentowany wczoraj spot kampanii promocyjnej "Katowice. Miasto Wielkich Wydarzeń", który 7 listopada wejdzie na anteny m.in. TVN24 i TVP Kultura.

Scenariusz kilkudziesięciosekundowego spotu stylizowanego na tzw. breaking news nawiązuje do filmów fantasy - przedstawia inwazję kultury ("Inwazja Kultury" to tytuł kampanii) - w metaforycznej formie ataku przybyszy z innego świata W katowickiej wersji rolę UFO pełni Spodek, który nadlatuje jednocześnie nad Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Wrocław, Kraków, Poznań, Lublin i w końcu nad katowickie Rondo.

- Mamy dla Was alternatywę i mnóstwo offowych klimatów - mówi w filmie Artur Rojek wokalista grupy Myslovitz i organizator Off Festivalu. - Z nami poczujecie bluesa - dodaje Irek Dudek pomysłodawca Rawy Blues.

- Nie wpadajcie w panikę, dajcie się porwać i wpadajcie do Katowic – namawia na koniec prezenter.

d3lbmfh

Koszt kampanii promującej Katowice jako miasto kultury, to ok. 1,5 mln zł, z czego połowę stanowi dofinansowanie unijne. Oprócz spotów emitowanych w TV, pojawią się też banery reklamowe w internecie oraz reklama zewnętrzna. Na ponad 308 nośnikach zobaczymy widok podobny do tego ze spotu – Spodek, wyłaniający się z chmur „wisi” nad miastem – panorama miasta będzie dopasowana do lokalizacji nośnika.

- Katowice mają coś czego zazdroszczą inne miasta – Spodek – charakterystyczną, czytelną ikonę. Wiedzieliśmy, że trzeba go w kampanii wykorzystać - tłumaczył Mateusz Zmyślony dyrektor kreatywny Grupy Eskadra, która wygrała przetarg na kampanię „Miasto Wielkich Wydarzeń”.

W spocie oraz na bilbordach oprócz Off Festiwalu i Rawy Blues są także reklamowane festiwal Regio Fun, Tauron Nowa Muzyka, Letni Ogród Teatralny oraz Biennale Plakatu Polskiego, czyli mniej imprez niż w dotychczasowych kampaniach „wielkich wydarzeń”. Selekcja jak przekonywał Waldemar Bojarun, naczelnik Wydziału Promocji katowickiego magistratu była nieprzypadkowa. - Wybraliśmy wydarzenia różnorodne. Promujemy Katowice przez pryzmat tych wydarzeń, a nie same wydarzenia – tłumaczył.

– Gdybyśmy mogli wybierać, to wybralibyśmy jeszcze mniej wydarzeń – dodawał Zmyślony. Twierdził, że zdecydował klucz: znana marka i rozpoznawalny lider imprezy.

Kampania telewizyjna rusza 7 listopada, na nośnikach zewnętrznych plakaty już są montowane.

d3lbmfh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3lbmfh
Więcej tematów