Konwerski: rząd słabo pomaga przedsiębiorstwom
W wejściu na obce rynki nie pomogą polskim przedsiębiorcom działania rządowe. Rządowe inicjatywy promocyjne są nieskuteczne - powiedział w sobotę prezes Polskiego Klubu Biznesu, Ryszard Konwerski, przed otwarciem wystawy "Bliżej Europy".
16.03.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przez 12 lat rząd nie potrafił właściwie zagospodarować pieniędzy przeznaczonych na promocję polskich przedsiębiorstw. Bez właściwej promocji, polskie towary nie mają szans zaistnieć na rynkach europejskich czy wschodnim - podkreślił Konwerski.
Zdaniem prezesa, na działania rządowe nie ma już co czekać. Jednak nawet najlepszy przedsiębiorca nie jest w stanie wypromować się sam. Dlatego też, stowarzyszenie Polski Klub Biznesu stworzyło w 2001 r. program Akademia Polskiego Biznesu, którego celem jest promowanie polskich towarów.
Zdaniem Marszałka Sejmu, Marka Borowskiego, honorowego patrona programu Akademia Polskiego Sukcesu, przedsiębiorstwa powinny bardziej się jednoczyć.
Przedsiębiorcy powinni mieć silne organizacje, które będą ich reprezentować wobec aparatu skarbowego, rządu i konfrontacji z zagranicą. Zwłaszcza wówczas, gdy trzeba podejmować wspólne przedsięwzięcia eksportowe, takie jak choćby wystawy - powiedział Borowski.
W sobotę wręczone zostały srebrne i brązowe medale Akademii Polskiego Sukcesu. Otrzymało je 15 firm. (miz)