Koncert podbił oglądalność TVP. Stacja przegrała jednak z Polsatem
Koncert Tysiąclecie Korony Polskiej przyciągnął przed ekrany TVP1 wielu widzów, ale publiczna stacja ostatecznie przegrała z "Tańcem z Gwiazdami" na Polsacie - wynika z danych Nielsena, do których dotarła Wirtualna Polska. Bez szans w walce z największymi telewizjami w niedzielny wieczór była Republika.
W niedzielę wieczorem w godzinach 19-23.59 stacje telewizyjne walczyły o widza. Największą oglądalność w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-59 lat) odnotował Polsat - 9,43 proc. Stacja emitowała w wieczornych godzinach popularny program "Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Duda zaskoczył na konwencji. "Wiedziało zaledwie parę osób"
Na drugim miejscu w grupie komercyjnej znalazł się TVN, tłumy przed ekrany przyciągnął program "The Traitors. Zdrajcy". Stacja zanotowała udział w rynku na poziomie 8,19 proc.
Dopiero na trzecim miejscu znalazła się TVP1, gdzie transmitowano koncert Tysiąclecie Korony Polskiej, które to wydarzenie było elementem obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego. Udział w rynku publicznego kanału uplasował się na poziomie 6,40 proc.
Prawicowa telewizja Republika, w której była do zobaczenia tradycyjna publicystyczna ramówka z programami "Ściśle Jawne" i "Klub Republiki" miała dopiero siódme miejsce z wynikiem 2,76 proc.
Grupa komercyjna: widzowie w wieku 16–59 lat
- Polsat - 9,43 proc.
- TVN - 8,19 proc.
- TVP1 - 6,40 proc.
- TV Puls - 5,90 - proc.
- TVN7 - 5,68 proc.
- TV4 - 3,23 proc.
- Telewizja Republika - 2,76 proc.
- TVP2 - 2,48 proc.
- TVN24 - 2,45 proc.
- Fokus TV - 2,17 proc.
Republika lepiej radzi sobie w grupie ogólnej
Nieco inaczej przedstawiała się sytuacja w grupie ogólnej, czyli uwzględniającej wszystkich widzów, bez względu na ich wiek. Pierwsze miejsce zajął tam Polsat (10,77 proc.), a na drugim miejscu była transmitująca koncert jubileuszowy TVP1 (9,79 proc.). Na trzeciej pozycji znalazł się TVN (6,56 proc.).
W grupie ogólnej zdecydowanie lepiej radziła sobie też Republika. Zajęła czwarte miejsce, zyskując udział na poziomie 6,16 proc.
Grupa ogólna:
- Polsat - 10,77 proc.
- TVP1 - 9,79 proc.
- TVN - 6,56 proc.
- Republika - 6,16 proc.
- TV Puls - 4,69 proc.
- TVN24 - 4,14 proc.
- TVN7 - 3,73 proc.
- TV4 - 2,91 proc.
- TVP2 - 2,28 proc.
- Fokus TV - 2,17 proc.
Dla prawicowej telewizji istotnym jest, by wygrywać w rywalizacji z inną stacją poświęconej informacjom. TVN24 radziła sobie gorzej od Republiki zarówno w grupie komercyjnej, jak i ogólnej.
Republika jest dostępna w ramach naziemnej telewizji cyfrowej (MUX), co oznacza, że może być odbierana bezpłatnie przez każdego, kto posiada telewizor z dekoderem DVB-T2. Tymczasem TVN24 to kanał dostępny wyłącznie w ofertach telewizji płatnej (kablowej i satelitarnej), co znacząco ogranicza jego zasięg techniczny, a tym samym potencjał oglądalności.
Źródło danych: Nielsen, Consolidated +2d, oglądalność telewizji w dniu 27 kwietnia 2025, z wyróżnieniem pasma wieczornego 19.00-23.59 (niedziela).
Czytaj więcej: