Jaśniejsza przyszłość Daewoo w Lublinie
Daewoo Motor Polska (DMP) w Lublinie, Polmot
Holding SA i banki wierzyciele DMP będą pracować nad programem
restrukturyzacji zadłużenia lubelskiej spółki - poinformował w
środę wiceminister gospodarki Edward Nowak.
18.04.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
W środę przedstawiciele Daewoo Motor Polska i Polmot Holding SA (potencjalnego inwestora w DMP) spotkali się z przedstawicielami banków wierzycieli lubelskiej fabryki i stroną rządową.
DMP wraz z Polmot przedstawiło program restrukturyzacji zadłużenia. Spotkało się to z dosyć pozytywnym odzewem banków - powiedział Nowak. Dodał, że w grupie banków wierzycieli DMP największymi są m.in. Bank Handlowy i BIG BG.
Na środowym spotkaniu swoją propozycję restrukturyzacji zadłużenia DMP przedstawili też wierzyciele. Doszło do zbliżenia stanowisk DMP, Polmot i banków - powiedział Nowak. Na spotkaniu ustalono, że przedstawiciele lubelskiej fabryki, Polmot oraz wierzyciele opracują wersję roboczą obydwu dokumentów, co ma doprowadzić do powołania rady wierzycieli.
Działania te mają pomóc DMP w pozyskaniu Polmot jako nowego inwestora, który miałby - przede wszystkim - uruchomić w fabryce produkcję nowego samochodu dostawczego LD-100.
Koreański koncern motoryzacyjny Daewoo Motor wyraził już zgodę na przejęcie przez Polmot 75% udziałów w DMP oraz praw do LD- 100. Koreańczycy zgodzili się też m.in. na wsparcie techniczne uruchomienia jego produkcji.
Nowak ponownie potwierdził możliwość poręczenia przez rząd części kredytu potrzebnego do uruchomienia produkcji nowego samochodu. Mówimy o gwarancjach na poziomie 100 mln USD. Zależy to jednak od ministra finansów, który będzie udzielał gwarancji i od biznesplanu przedstawionego przez inwestora - powiedział Nowak.(mp)