Jak seks w reklamach działa na kobiety?
Odwołanie się do erotyki to najlepszy sposób
na reklamę produktu. Okazuje się jednak, że erotyka w reklamach
inaczej działa na mężczyzn, a inaczej na kobiety. Kobiety
potrzebują czegoś więcej - podkreślają naukowcy na łamach "Journal
of Consumer Research".
25.02.2009 | aktual.: 25.02.2009 14:31
Jak tłumaczą naukowcy, ich badania oparte są na wcześniejszych ustaleniach psychologii płci, zgodnie z którymi mężczyźni i kobiety wykazują odmienne przekonania i motywacje w dziedzinie zachowań seksualnych.
"Mężczyźni przejawiają pozytywne nastawienie do przypadkowego seksu, służącego wyłącznie rozrywce. Z kolei kobiety cenią emocjonalną bliskość i zaangażowanie, które towarzyszą relacji seksualnej" - piszą autorzy pracy.
Zdaniem autorów, reklamy zawierające erotykę mogą skuteczniej wpływać na kobiety, kiedy będą przedstawiać relacje seksualne w sposób zgodny z kobiecymi wartościami, np. będą mówić o poświęceniu i zaangażowaniu.
"Wnioski z naszych eksperymentów potwierdzały tę tezę" - piszą autorzy. Kiedy w reklamie nasyconej erotyką reklamowany produkt pokazano jako prezent mężczyzny dla kobiety, wówczas taka reklama silniej działała na kobiecą psychikę.