Firmy odzieżowe zarabiają na religijnej modzie
Z ekspansji Kościołów zielonoświątkowych w Brazylii korzystają także firmy odzieżowe, które zarabiają ogromne sumy na purytańskiej modzie dla zielonoświątkowców. Wiele firm skoncentrowała swoją produkcję na tzw. moda evangelica, która wyrażać ma ewangelikalne poczucie stosowności.
Niektóre Kościoły wymagają od swoich wiernych, aby zrezygnowali z takich ubiorów, które mogą działać na seksualną wyobraźnię współwyznawców. Nawet tropikalne temperatury nie mogą być wymówką dla skąpego odzienia.
Kobiety nie mogą nosić spodni, ani spódniczek, a jedynie długie do kostek, nieprześwitujące sukienki. Mężczyźni nie mogą nosić krótkich spodenek, ani nawet popularnych T-shirtów. Dla nich przewidziane są długie spodnie i koszula z długimi rękawami.
Do ewangelikalnych domów mody zjeżdżają wierni i duchowni ze wszystkich stron kraju. Niektóre firmy postanowiły wyjść do klienta i oferują swoje produkty od drzwi do drzwi. Wiele sklepów zatrudniło personel, specjalizujący się w religijnej modzie.