Firmy odzieżowe zarabiają na religijnej modzie
Z ekspansji Kościołów zielonoświątkowych w Brazylii korzystają także firmy odzieżowe, które zarabiają ogromne sumy na purytańskiej modzie dla zielonoświątkowców. Wiele firm skoncentrowała swoją produkcję na tzw. moda evangelica, która wyrażać ma ewangelikalne poczucie stosowności.
15.02.2005 | aktual.: 15.02.2005 15:16
Niektóre Kościoły wymagają od swoich wiernych, aby zrezygnowali z takich ubiorów, które mogą działać na seksualną wyobraźnię współwyznawców. Nawet tropikalne temperatury nie mogą być wymówką dla skąpego odzienia.
Kobiety nie mogą nosić spodni, ani spódniczek, a jedynie długie do kostek, nieprześwitujące sukienki. Mężczyźni nie mogą nosić krótkich spodenek, ani nawet popularnych T-shirtów. Dla nich przewidziane są długie spodnie i koszula z długimi rękawami.
Do ewangelikalnych domów mody zjeżdżają wierni i duchowni ze wszystkich stron kraju. Niektóre firmy postanowiły wyjść do klienta i oferują swoje produkty od drzwi do drzwi. Wiele sklepów zatrudniło personel, specjalizujący się w religijnej modzie.