Fikcyjna książka z serialu trafi do prawdziwych księgarń
Jedna z bohaterek pokazywanego w TVN serialu "Teraz albo nigdy!" napisała książkę. To nie pierwsza postać filmowa, której zachciało się zostać pisarką - ale tym razem książka "Kaktus w sercu" ukaże się naprawdę, będzie ją można kupić w księgarniach. Po raz pierwszy w Polsce zostanie wykorzystany marketingowy chwyt polegający na wykreowaniu nieistniejącego produktu przez serial lub film - informuje "Dziennik".
12.11.2008 | aktual.: 12.11.2008 08:44
W "Teraz albo nigdy" z autorką powieści wywiad robił Olivier Janiak, a na ulicach wisiały reklamujące ją billboardy. W świecie realnym książka ukaże się 27 listopada i zapewne reklamować ją będą wywiady w TVN i plakaty na ulicach. Marketingowcy taką formę promocji nazywają "odwróconym product placement".
Product placement polega na umieszczaniu w fabułach serialowych czy filmowych konkretnych produktów. Odwrócony product placement pokazuje towar, którego jeszcze nie ma. Kiedy okazuje się, że fani go polubili, jest wprowadzany na rynek - mówi "Dziennikowi" Urszula Chim, szefowa firmy marketingowej Moizac.
Książka "Kaktus w sercu" opowiadająca o perypetiach porzuconej dziewczyny będzie pierwszym produktem świadomie wykreowanym w serialu, aby następnie z sukcesem wprowadzić go na rynek.