Trwa ładowanie...
d3sfaze
12-02-2008 15:50

Europejczycy chętnie flirtują w Internecie

Europejczycy chętnie flirtują i nawiązują przyjaźnie przez Internet. Niektórzy wolą nawet flirt w sieci niż spotkania twarzą w twarz - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród Internautów w ośmiu krajach Europy, m.in. w Polsce.

d3sfaze
d3sfaze

"Nawiązywanie znajomości i flirtowanie za pośrednictwem komunikatorów internetowych jest bardzo popularne w całej Europie. Aż 69% Finów korzysta z tego narzędzia, aby regularnie komunikować się ze znajomymi. Ponad 60% Greków, z różnym skutkiem, próbuje w ten sposób rozpoczynać zupełnie nowe znajomości. Zdecydowana większość Europejczyków przyznaje się do tego, że zdarzyło im się flirtować poprzez komunikatory w czasie pracy" - napisano w komunikacie firmy Microsoft, która przeprowadziła badanie.

Większość polskich Internautów, podobnie jak inni Europejczycy, aktywnie korzysta z komunikatorów internetowych w celu rozpoczynania i kontynuowania znajomości. Ponad połowa Polaków uważa, iż Internet to najlepszy sposób na poszerzanie grona znajomych.

Niektórzy ankietowani preferują wręcz kontakt przez Internet. Zwracają uwagę, że łatwiej zebrać myśli i wyrazić je słowami, nie widząc partnera flirtu. 65% uczestników badania twierdzi, że w rozmowie internetowej są mniej nieśmiali.

"Dla 49% Internautów zaletą prowadzenia miłosnych pogawędek przez komunikatory internetowe jest także fakt, iż mamy więcej czasu na odpowiedź niż w przypadku kontaktu osobistego. Co ciekawe, jedna czwarta badanych czuje się wtedy komfortowo, ponieważ internetowy rozmówca nie widzi ich rumieńców" - czytamy w informacji o wynikach ankiety.

d3sfaze

Ankietowanych zapytano również o to, jakimi słowami internetowy rozmówca najbardziej ich zdziwił lub rozśmieszył. W badaniu przytoczyli m.in. następujące wypowiedzi: "Musisz być zmęczona, bo od rana chodzisz mi po głowie", "Masz może mapę? Zgubiłem się w Twoich oczach...", "Czy ty nie jesteś ufoludkiem? Bo czegoś tak pięknego jak Ty nie spotyka się na naszej planecie".

W badaniu przeprowadzonym w listopadzie i grudniu 2007 roku przez firmę Microsoft w ośmiu krajach (Irlandii, Finlandii Szwajcarii, Austrii, Portugalii, Grecji, Polsce i na Węgrzech) wzięło udział 19 tys. 968 internautów. W Polsce na ankietę odpowiedziało ponad 600 Internautów, w tym 67% stanowili mężczyźni, 33% kobiety, większość w wieku 20-35 lat (71%).

d3sfaze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3sfaze
Więcej tematów