Biegł za autem z Ziobrą. Teraz jego stacja triumfuje

Telewizja Republika w piątek odnotowała absolutny rekord oglądalności. Stacja była najchętniej wybieranym przez Polaków kanałem telewizyjnym w grupie ogólnej, wyprzedzając takich gigantów jak TVP1, Polsat i TVN24. Wszystko dzięki obecności Zbigniewa Ziobry, który zamiast przed komisją śledczą, pojawił się w programie na żywo.

TV Republika triumfuje w rankingu oglądalności. Na zdjęciu pracownik stacji Michał Rachoń biegnący za autem ze Zbigniewem Ziobrą w piątek 31 stycznia
TV Republika triumfuje w rankingu oglądalności. Na zdjęciu pracownik stacji Michał Rachoń biegnący za autem ze Zbigniewem Ziobrą w piątek 31 stycznia
Źródło zdjęć: © X
Justyna Lasota-Krawczyk

31 stycznia 2025 roku, kiedy Zbigniew Ziobro miał zostać doprowadzony przed komisję śledczą ds. Pegasusa, TV Republika osiągnęła najwyższy udział w rynku telewizyjnym w grupie ogólnej (4+). Stacja wyprzedziła m.in. TVP1, Polsat i TVN24 - wynika z badań Nielsen Media Research.

Rekordowa oglądalność tego dnia wynika z faktu, że to właśnie redakcję stacji TV Republika Zbigniew Ziobro wybrał jako miejsce, do którego musieli udać się policjanci mający go doprowadzić na komisję ds. Pegasusa. Europoseł PiS nie był dostępny pod żadnym z adresów zamieszkania, które wskazał sąd.

Sama stacja zrobiła z wizyty byłego ministra sprawiedliwości niecodzienny show. Jej redaktor naczelny nie chciał początkowo wpuścić funkcjonariuszy do studia, zasuwając przed nimi roletę antywłamaniową. Później, kiedy Zbigniew Ziobro skończył rozmawiać z Michałem Rachoniem i został umieszczony w samochodzie kierowanym przez policjantów, ten ostatni w sposób kuriozalny postanowił biec za autem, kręcąc jednocześnie film z zatrzymania europosła. Całość zarejestrowały kamery stacji, a relacja z tych wydarzeń oraz komentarze po niej przyciągnęły przed ekrany dodatkowych widzów.

Na kolejnych miejscach uplasowały się:

1.

TV Republika

7,51 proc.

2.

TVP1

7,12 proc.

3.

Polsat

6,61 proc.

4.

TVN24

6,31 proc.

5.

TVN

5,98 proc.

6.

TVP2

5,26 proc.

7.

TVN7

3,60 proc.

8.

TV Puls

2,70 proc.

9.

TV4

2,19 proc.

10.

TV6

2,14 proc.

Czym jest grupa ogólna (4+)?

Grupa 4+ (Total Individuals 4+) obejmuje wszystkich widzów powyżej 4. roku życia. Jest to podstawowy wskaźnik oglądalności używany w analizach całkowitej widowni telewizyjnej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Spięcie w studiu WP. Biedroń: co to pana obchodzi?

Słabszy wynik w grupie komercyjnej

Sytuacja wygląda inaczej w grupie 16-59 lat, czyli tzw. grupie komercyjnej – kluczowej dla reklamodawców. Tutaj TV Republika osiągnęła 2,58 proc. SHR, co dało jej dopiero 8. miejsce w rankingu oglądalności. W tej kategorii liderem był TVN (7,47 proc.), wyprzedzając Polsat (5,43 proc.) oraz TV Puls i TVP2 (po 3,93 proc.).

Grupa 16-59 (komercyjna) to widzowie w wieku 16-59 lat, którzy są kluczowi dla reklamodawców. To właśnie do nich kierowane są najczęściej kampanie marketingowe, dlatego dla stacji telewizyjnych jest to istotna grupa do pozyskania.

Dziennikarze w euforii

Sukcesem stacji pochwalił się też w mediach społecznościowych Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji. "W piątek TV Republika była najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce! Pokonaliśmy nie tylko telewizje informacyjne, ale w ogóle wszystkich nadawców!" - pisał podekscytowany dziennikarz na platformie X.

Na temat zasięgów w grupie komercyjnej wspomniał jedynie, że "praktycznie zrównaliśmy się z TVP2". Zgrabnie ominął jednak fakt, że daje do Republice dopiero ósme miejsce w rankingu.

Ziobro w programie na żywo

Nadzwyczajną oglądalność Telewizji Republika zapewnił Zbigniew Ziobro, który zamiast przed komisją śledczą, pojawił się w programie na żywo.

W piątek rano policjanci ze Skierniewic i Łodzi przyjechali przed dom Ziobry tuż po godz. 6:00. Kilkakrotnie dzwonili do bramy, ale nikt im nie otworzył. Polityk miał być doprowadzony na posiedzenie komisji śledczej ds. Pegasusa.

Źródło: WP Wiadomości, X, TV Republika

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (146)