Eksperymentalny wortal TVP Historia powstanie w wakacje
Marcin Bochenek, członek zarządu Telewizji Polskiej, zapowiedział
utworzenie platformy internetowej kanału TVP Historia. Jest to
pierwsza tego typu inicjatywa związana z kanałem tematycznym TVP.
- Chcąc poszerzyć zasięg TVP Historia, a także w celu sprostania oczekiwaniom widzów, zdecydowaliśmy się utworzyć w wakacje wortal kanału TVP Historia - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Bochenek.
Jak dowiedzieliśmy się znajdą się tam zarówno materiały na żądanie (VOD), znane z kanału tematycznego TVP, jak również informacje historyczne i narzędzia społecznościowe - czaty blogi i fora historyczne.
- Można powiedzieć, że to pewnego rodzaju eksperyment, ponieważ żaden z naszych kanałów tematycznych, nie posiada jeszcze podobnej platformy - dodaje Bochenek.
Uruchomiona rok temu TVP Historia walczy o zasięg. W chwili obecnej kanał nadaje za pomocą satelity i jest obecny w największych sieciach kablowych m.in. Aster. Nie ma go jeszcze w UPC. - W maju UPC wprowadza telewizję cyfrową, dlatego mamy nadzieję, że zostanie on niebawem dodany do pakietu UPC - mówi kierujący kanałem Artur Dmochowski.
W marcu 2008 liczba wszystkich widzów wyniosła 611 tys. W zasięgu TVP Historia jest w chwili obecnej w samej Polsce milion gniazd. - Szacujemy, że za granicą jest w stanie odbierać nas kolejny milion. Miesięcznie przybywa 100 tys. nowych osób - dodaje Dmochowski.
- 40 proc. osób odbiera nas za pomocą internetu. Te statystyki zachęcają do przeniesienia emisji właśnie tam - mówi Bochenek. - Staramy się również wyjść na przeciw zmieniającemu się rynkowi, a co za tym idzie konsumpcji mediów. Istotna jest również kwestia, że wokół TVP Historia wytworzyła się społeczność pasjonatów i znawców tematu, którzy potrzebują medium, aby móc się komunikować.
Artur Dmochowski zaprezentował też nowości programowe na antenie Historii. Są nimi program "Historie Normana Daviesa" - rozmowy z Daviesem prowadzi szef stacji. Na antenie zobaczymy niebawem zagraniczne filmy fabularne i dokumentalne, głównie włoskiej RAI, ale też amerykańskie i kanadyjskie m.in. Opus Dei i Kod da Vinci. W maju na antenie pojawi się nowy prowadzący Adam Zamoyski (związany z BBC i Financial Times).
Od początku kierownictwo zapowiadało emisję reklam. Pierwsze spoty pojawiły się dwa tygodnie temu.