Dziennik lepszy niż Nowy Dzień
Axel Springer Polska może być na razie
zadowolony. Jego "Dziennik", który zadebiutował w poświąteczny
wtorek, miał bardzo dobry pierwszy tydzień - ocenia "Gazeta Prawna".
24.04.2006 | aktual.: 24.04.2006 07:13
Średnia sprzedaż, jak wynika z sondażu kolportażowego, od wtorku do piątku wyniosła około 317 tysięcy egzemplarzy. Najlepszy był dzień debiutu - wydawca sprzedał od 380 do 400 tysięcy egzemplarzy. Po pierwszym tygodniu starcia z "Dziennikiem" na sprzedaży nie straciły ani "Gazeta Wyborcza", ani "Rzeczpospolita" - główni konkurenci gazety Axel Springera.
Niemiecki wydawca liczy, że z końcem roku "Dziennik" ustabilizuje sprzedaż na poziomie 150 tysięcy egzemplarzy. Z reklam chce zebrać około 150 mln zł. Rentowność ma osiągnąć po 3-5 latach. Analitycy podkreślają, że na dobrą sprzedaż wpływ ma niska cena gazety i pięć dodatków - pisze "Gazeta Prawna".