Dziecięcy Nickelodeon zadebiutuje w czerwcu w Polsce
Popularny w krajach angielskojęzycznych dziecięcy kanał Nickelodeon
(Nick) w Polsce ruszy od czerwca. Na starcie ma zapewniony zasięg
sieci Vectra i UPC. Kanał, podobnie jak MTV Networks, należy do
koncernu Viacom.
04.04.2008 08:00
- Wiemy, że przychodzi nam się zmierzyć z konkurencyjnym rynkiem. Wierzymy jednak, że marka osiągnie popularność, tak jak w innych krajach nadawania - powiedziała Izabella Wiley, szefowa MTV Networks Polska.
Na polskim rynku mamy już popularny u nas Mini Mini oraz Disney Channel, Jetix, Cartoon Network czy kanał BBC - BBC CBeebies.
Nickelodeon Polska skierowany jest do grupy 2-12 lat. Będzie kanałem w całości dubbingowanym. Nie zobaczymy na nim reklam tzw. junk foods.
Oferta programowa oparta została na międzynarodowych hitach, takich jak "Dora poznaje świat" i "SpongeBob Kanciastoporty". Co ważne znajdą się tam produkcje polskie - "Szkoła rysowania", gdzie maluchy uczą się rysować bohaterów kreskówek. Na fali zainteresowania w naszym kraju tańcem, powstał program "Szkoła tańca".
Stworzona platforma nick.com.pl dodatkowo zawierać będzie strefę gier, konkursów i materiałów video. Znajdzie się też tam kontent skierowany do rodziców.
Czerwcowy launch poprzedzono badaniami. - Badania przeprowadzone przez Izmalkowa Consulting dostarczyły nam ogromnej wiedzy na temat polskich dzieci, ich zachowań i ich relacji z rodzicami. Na ich podstawie opracowaliśmy strategię komunikacji i ramówkę, która będzie uwzględniała rytm dnia poszczególnych grup wiekowych - mówi Magdalena Adamska, odpowiedzialna za start kanału.
Nad Nickiem pracuje doświadczony zespół: producent Ewa Świder (wcześniej MiniMini), drugą producent jest Magda Valencia.
- Zależy nam na jak najlepszej dystrybucji. Z dniem 1 czerwca mamy zapewnione miejsce w ofercie Vectry i UPC - mówiła Izabella Wiley.
W Stanach Zjednoczonych Nickelodeon pojawił się w 1979 roku. Obecnie działa także w krajach Europy Zachodniej, Azji, a także w Australii i Nowej Zelandii. Łącznie nadawany jest w 149 krajach. W USA, Wielkiej Brytanii, Australii czy Holandii kanał jest liderem w swoim sektorze.