Trwa ładowanie...

Duże zmiany dla rowerzystów. Niemcy już to wprowadzają

Rośnie liczba wypadków z udziałem rowerzystów. Rząd Niemiec chce dopuścić kierunkowskazy dla wszystkich rowerów.

Kierunkowskazy dla rowerzystów.Kierunkowskazy dla rowerzystów.Źródło: money.pl, fot: Rafał Parczewski
dkeihoz
dkeihoz

Rozporządzenie jest częścią nowej wersji zasad dopuszczania pojazdów do ruchu drogowego, jak przekazała rzeczniczka niemieckiego ministerstwa transportu w czwartek w Berlinie. O odpowiedzi rządu na pytanie parlamentarne w tej sprawie informowała już gazeta "Rheinische Post".

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dotyczącymi wydawania zezwoleń na ruch drogowy, "kierunkowskazy" są dozwolone tylko w rowerach wielośladowych i rowerach z nadbudową, jak riksze rowerowe, w których sygnały ręczne kierowcy są całkowicie lub częściowo niewidoczne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Strażacy kontra fajerwerki. Groźny wystrzał w drodze na interwencję

Niepokojący wzrost liczby wypadków

Resort jest zaniepokojony rosnącą liczbą wypadków z udziałem rowerzystów - powiedziała rzeczniczka . Liczba rowerów z dodatkowym silnikiem znacznie wzrosła w ostatnich latach. Aby dać sygnał skręcania, konieczne jest zdjęcie ręki z kierownicy, co w niektórych sytuacjach może pogorszyć stabilność jazdy i doprowadzić do zakłócenia procesu hamowania. Kierunkowskazy zastępujące sygnały ręczne mogłyby poprawić bezpieczeństwo.

dkeihoz

Nie jest jeszcze jasne, od kiedy kierunkowskazy będą dozwolone we wszystkich rowerach. - Powodem jest złożoność nowej wersji przepisów dotyczących wydawania zezwoleń na udział pojazdu w ruchu drogowym - twierdzi ministerstwo transportu.

Niemiecka Federacja Rowerzystów (ADFC) już od dawna opowiada się za zezwoleniem montowania kierunkowskazów na wszystkich rowerach, ale jako wyposażenia dobrowolnego, a nie obowiązkowego – poinformował ekspert prawny ADFC Roland Huhn.

Kierunkowskazy są łatwiejsze do rozpoznania niż sygnały ręczne, zwłaszcza w ciemności, a także pozostają skuteczne podczas całego procesu skręcania, który często wymaga użycia obu rąk do uruchomienia hamulców. Szczególnie podczas skrętu w lewo często dochodzi do poważnych kolizji z nadjeżdżającymi pojazdami silnikowymi, których kierowcy nie zauważają rowerzystów.

Źródła: Deutsche Welle

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dkeihoz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dkeihoz
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj