PolskaCoraz więcej polskich supermarketów

Coraz więcej polskich supermarketów

Według "Rzeczpospolitej" najszybciej w polskim handlu rozwijają się supermarkety. Dzieje się tak głównie za sprawą rodzimego kapitału. Supermarkety są jedyną częścią tzw. nowoczesnego handlu, w której
krajowi kupcy prześcignęli zagranicznych konkurentów - wynika z
badań firmy GfK Polonia.

20.04.2006 | aktual.: 20.04.2006 13:31

W ubiegłym roku przybyło ponad 50% supermarketów z polskim szyldem. To głównie zasługa szybkiego rozwoju krajowych sieci handlowych. Działają one w niszy nieco zaniedbanej przez zachodnich konkurentów. A jak wykazują tegoroczne badania Pentora, nadal przeszło 80% Polaków, najczęściej robi zakupy w pobliżu domu albo pracy. A to sprzyja rozwojowi sklepów w centrach miast i na osiedlach mieszkaniowych. W tym także supermarketów.

Krajowy handel to już nie tylko dziesiątki tysięcy małych rodzinnych sklepików, ale i duże sieci. Coraz więcej z tych firm potrafi finansować i budować nowoczesne, dochodowe sklepy. Według GfK Polonia krajowe sieci ustępują wprawdzie zagranicznym wielkością obrotów, ale często lepiej wykorzystują swe obiekty, osiągając wyższą sprzedaż w przeliczeniu na metr ich powierzchni.

Krajowym firmom sprzyja zmiana nastawienia niezależnych kupców, który coraz chętniej przyłączają się do większych sieci, licząc na tańsze dostawy i wsparcie marketingowe. Dziś trudno oceniać, jak długo polskie supermarkety utrzymają swą przewagę. Na pewno nie będzie to łatwe. Zagraniczne sieci chętniej będą inwestować w supermarkety, bo dla ich hipermarketów jest już coraz mniej miejsca - czytamy w "Rzeczpospolitej".(PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)