Coraz bliżej powstania SMAR
Już niedługo formalnie zacznie istnieć Stowarzyszenie Małych
Agencji Reklamowych. Jego przedstawiciele rozpoczęli już starania o
rejestrację stowarzyszenia w sądzie.
28.08.2007 08:00
Chociaż początkowo pojawiały się koncepcje, aby SMAR działało jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ostatecznie uznano, że najlepszą formą jest stowarzyszenie rejestrowe. - Pomysł spółki nie spodobał się większości potencjalnych członków i został chłodno przyjety na forum - wyjaśnia nam Rafał Betlejewski, dyrektor kreatywny agencji Koledzy Strategia & Kreacja i jednocześnie pomysłodawca SMAR.
Najprawdopodobniej na początku października odbędzie się przewidziane w ustawie o stowarzyszeniach spotkanie założycielskie SMAR, na którym tzw. członkowie założyciele przyjmą statut stowarzyszenia, wybiorą jego władze oraz zdecydują o kierunkach rozwoju organizacji, jej celach i składkach członkowskich.
Zasiąść we władzach SMAR będzie mógł każdy członek założyciel. Zarząd będzie decydować o sprawach stowarzyszenia w imieniu walnego zgromadzenia członków. Osoby do niego oddelegowane pracować mają na zasadzie dobrowolnego wolontariatu i nie będą pobierać wynagrodzenia. Zarząd będzie mógł jednak dobrać sobie opłacanych współpracowników, którzy zajmą się codziennym funkcjonowaniem biura i projektów.
Obecnie zakłada się, że SMAR będzie realizować pięć celów: ma być tubą nagłośnieniową dla zrzeszonych w nim firm, forum wymiany informacji ofertowych i technologicznych, pomocą w docieraniu do środków unijnych, platformą inspiracji i podnoszenia kwalifikacji, a także organizować Festiwal Przedsiębiorczości Reklamowej, w którym nagradzano by działalność biznesową w obrębie branży, a nie pomysły kreatywne.
Do SMAR należeć może każdy, kto działa w branży reklamowej jako osoba fizyczna lub przedstawiciel organizacji handlowej. Mogą to być reprezentanci agencji reklamowych, domów mediowych, studiów produkcyjnych, fotograficznych, nagraniowych, dizajnerskich, agencji modelek, agencji interaktywnych, internetowych, eventowych, marketingowych, PRowych i innych, a także członkowie innych stowarzyszeń, oraz freelancerzy wszystkich specjalności.
Aby zostać członkiem SMAR, każda z firm musi wnieść opłatę członkowską w wysokości około 1000 zł. Freelancerzy według obecnych planów będą mogli należeć do organizacji za darmo. - Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie walne zgromadzenie - mówi nam Betlejewski.
Po październikowym spotkaniu założycielskim prawdopodobnie w styczniu odbędzie się oficjalna inauguracja SMAR. Na razie potencjalni członkowie spotykają się na organizowanych co jakiś czas imprezach towarzyskich. Najbliższa jest planowana w środę 5 września o godz. 20.00 w "Między nami" przy ul. Brackiej 20 w Warszawie.