Trwa ładowanie...
d2spizt

Co nam daje telefon komórkowy?


Multimedialne wiadomości i komunikacja Internetowa sukcesywnie
wypierają podstawową funkcję telefonu komórkowego jakim jest
prowadzenie rozmów - taki wniosek przynosi najnowsze badanie
'Anytime. Anyplace' na temat mobilnych platform, contentu i
komunikacji marketingowej przeprowadzone przez Universal McCann.

d2spizt
d2spizt

Dzisiaj przeciętnie użytkownicy spędzają jedynie 47% swojego "mobilnego czasu" na rozmowach, preferując używanie telefonu to wysyłania wiadomości (40%), przesyłania wiadomości multimedialnych (6%) lub korzystania z mobilnego Internetu (7%). Wiodącym rynkiem tego trendu jest Japonia, gdzie jedynie 24% mobilnego czasu zajmują rozmowy.

Ta diametralna zmiana zwyczajów posługiwania się telefonami komórkowymi doprowadziła do silnego popytu konsumenckiego na wysokiej jakości multimedialny content jakim jest muzyka, sport, TV i pliki filmowe. To z kolei stwarza ogromne możliwości dla reklamodawców. Badanie dowodzi, że branding wysokiej jakości contentu przeznaczonego dla urządzeń mobilnych jest znacznie lepiej akceptowany przez użytkowników.

Opublikowane 19 września 2007 roku 'Anytime, Anyplace', jest drugim tego rodzaju szczegółowym badaniem Universal McCann przeprowadzonym w ramach światowego programu badawczego. Badanie obejmuje 21 rynków wytypowanych do przeprowadzenia analizy kluczowych tematów cyfrowych w kontekście globalnym.

Według badania przeprowadzonego na 10.000 uczestnikach w czerwcu tego roku, content TV będzie prawdopodobnie następnym przełomowym rozwiązaniem w telefonii komórkowej. W chwili obecnej wypróbowało go 8% badanych a 33% planuje z niego skorzystać.

d2spizt

Badanie dowodzi również, że konsumenci mają dostęp do szerokiego wachlarza przenośnych urządzeń niezależnie od gospodarczych, socjologicznych czy też kulturowych warunków w jakich funkcjonują. 66% posiada przenośny odtwarzacz muzyki lub mediów, 45% ma w domu lub w pracy notebooka, a 28% przenośne urządzenia do gier. Ten bezprecedensowy dostęp spowodował ogromny popyt na content zawierający muzykę, filmy i telewizyjne show.

Niestety, przynajmniej obecnie, większość badanych zdobywa mobilną rozrywkę nielegalnie, nie płacąc za nią. Dla 38% konwertowanie legalnych płyt CD na format mp3 używany w przenośnych odtwarzaczach jest pierwszym źródłem pozyskiwania contentu, podczas gdy 36% przyznaje się do pobierania plików z sieci peer-to-peer.

Pozostałe kluczowe wnioski badania:

- Telefony 3G są najbardziej poszukiwanym urządzeniem przenośnym na świecie
- 3G to numer jeden w przenośnej technologii - 43% opowiada się za jej wdrożeniem. Wyprzedza to znacznie inne platformy, w tym odtwarzacze mediów, przenośne gry i notebooki.
- Użytkownicy telefonów komórkowych wybierają mobilne technologie nowej generacji
- W miejscu, w którym jest dostępna technologia, konsumenci z niej korzystają.
- Przenośna technologia stymuluje rozwój User-Generated Content (UGC)
- Aparaty cyfrowe to najbardziej popularne, po telefonach komórkowych, urządzenie przenośne - posiada je 81% badanych. Aparaty w telefonach komórkowych są niemal równie popularne - dostęp do nich posiada 76% badanych.

Tom Smith, EMEA Research Manager w Universal McCann powiedział: "To badanie wyraźnie obrazuje ogromny potencjał dla właścicieli mediów, marketerów oraz reklamodawców. Tak duży popyt zapewnia właścicielom contentu możliwość przemieszczenia na platformę mobilną. Reklamodawcy mają możliwość stworzenia bardziej pozytywnej relacji z konsumentami poprzez umożliwienie im dostępu do contentu i usług."

d2spizt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2spizt
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj