Całe miasto za pół darmo? I to w Polsce!
W Poznaniu w pierwszy weekend czerwca po raz czwarty odbędzie się akcja "Poznań za pół ceny". W jej ramach turyści odwiedzający miasto taniej zjedzą w restauracji, zwiedzą zabytki i wynajmą pokój w hotelu. W miejscach włączonych do akcji będą mogli liczyć na 50-proc. rabat.
29.05.2011 | aktual.: 29.05.2011 11:38
W sobotę 4 czerwca bezpłatnie będzie można zwiedzać znaczną część poznańskich muzeów. - Do tej pory cięcie cen swoich usług o połowę zaoferowało już ponad 150 partnerów, ale liczba ta rośnie. Taniej będziemy mogli m.in. zagrać w boule, zrelaksować się w SPA, skorzystać z przejazdu taksówką czy odwiedzić Centrum Wycieczkowe Lech oraz Makietę Dawnego Poznania. Połowę ceny zapłacimy także za bilet do Teatru Polskiego - poinformował Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, koordynatora akcji.
W tym roku dla turystów przygotowano m.in. zwiedzanie XIX-wiecznego pruskiego Fortu I. Turystów oprowadzać będą przewodnicy ubrani w historyczne mundury, na miejscu powstanie obóz wojskowy, pojawią się zabytkowe pojazdy oraz wojskowa grochówka.
- Bezpłatnie będzie można zwiedzić Poznań, spacerując Szlakiem Piwnym i Szlakiem Modernizmu. Otwarte zostaną podziemia kościoła farnego i komnaty Zamku Cesarskiego. W ramach akcji odbędą się także przechadzki Traktem Królewsko-Cesarskim, po którym oprowadzać będą przewodnicy w monarszych strojach - powiedział Mazurczak.
Organizatorzy akcji przygotowali też konkurs, w ramach którego za wymyślenie hasła promującego przedsięwzięcie lub zaprojektowanie plakatu promocyjnego będzie można wygrać darmowy weekend w wiodących poznańskich hotelach.
W ramach akcji przygotowano także propozycje dla turystów zagranicznych. Uruchomiono stronę internetową akcji "Poznań za pół ceny" w wersji angielskiej i niemieckiej, a także zorganizowano w tych językach wycieczki z przewodnikiem.
Podczas trzech poprzednich edycji akcji do Poznania przyjechało więcej turystów niż zwykle, a sama akcja uzyskała wyróżnienie w konkursie na najlepszy produkt turystyczny 2009 roku, zorganizowanym przez Polską Organizację Turystyczną.