Cadbury rezygnuje z nazwy Finezja Smaku
Cadbury Wedel wstrzymał reklamę i produkcję czekolady Finezja Smaku
z powodu podobieństwa nazwy i opakowania do produktu wytwarzanego
od ponad 20 lat Zakłady Przemysłu Cukierniczego Bałtyk. Firma woli
uniknąć możliwych sporów z konkurentem w branży cukierniczej.
11.06.2008 08:00
Cadbury Wedel zapewnił, że Finezja Smaku była tylko serią próbną, co Bałtyk przyjął jako przejaw dobrej woli. Cukiernicy z wybrzeża rozumieją jednak, że wstrzymanie przez konkurenta produkcji i reklamy Finezji Smaku wynikło raczej ze względów biznesowych niż prawnych. Zgodnie z listem rzecznika patentowego Cadbury Wedel decyzja została podyktowana tym, że firma nie jest zainteresowana produktem, który może być osią nieporozumień z innym wytwórcą słodyczy.
- Bez względu na motywy firmy Cadbury dla nas najważniejsze jest wstrzymanie produkcji - mówi Joanna Klarzyńska, szef marketingu ZPC Bałtyk.
Na decyzję właściciela marki Wedel mógł także wpłynąć fakt, że jeszcze niedawno koncern sam borykał się na polskim rynku z niemal identycznym problemem. Kilku producentów używało sformułowań zbliżonych do "Ptasiego Mleczka" - nazwy zastrzeżonej przez Cadbury Wedel.