Amerykanie kupują mniej amerykańskich aut

Amerykanie kupują coraz mniej amerykańskich samochodów. Upodobali sobie natomiast auta niemieckie. Tak wynika ze statystyk sprzedaży nowych aut osobowych w Stanach Zjednoczonych.

Trzy najpotężniejsze amerykańskie koncerny samochodowe - General Motors, Ford i Chrysler - odnotowały w lipcu tego roku znaczny spadek sprzedaży. Świetnie sprzedawały w tym miesiącu swe samochody koncerny niemieckie.

Ford sprzedał w lipcu ponad 303 tysiące aut, o blisko 13% mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Spadek sprzedaży o 9% odnotował GM, który w lipcu znalazł nabyców na blisko 361 tysięcy swych samochodów. Grupa Chryslera, stanowiąca część koncernu DaimlerChrysler, sprzedała 191 tysięcy aut, o 3% mniej niż przed rokiem.

Ogólnie sprzedaż nowych samochodów w USA spadła w lipcu o 5% do 1,3 mln sztuk. Amerykańscy analitycy przypuszczają, że nadal rynek sprzedaży nowych samochodów będzie słabł. Prawdopodobnie jednak nie dla niemieckich koncernów, które odnoszą w USA duże sukcesy.

BMW sprzedał w lipcu ponad 19 tysięcy aut, o 26% więcej niż przed rokiem. Był to 34. z rzędu rekord sprzedaży BMW w USA. Aż o 69% - do ponad 3 tysięcy sztuk - wzrosła sprzedaż terenowego BMW X5. Porsche znalazł w lipcu w USA i Kanadzie nabywców na ponad 2 tysiące swych sportowych aut, o 4% więcej niż przed rokiem.

Wzrost sprzedaży o o 5,6% do ponad 16 tysięcy aut miał w USA Mercedes-Benz. Największym powodzeniem cieszyły się terenowy Mercedes klasy M i Mercedes klasy E. Volkswagen sprzedał w lipcu w USA 32 tysiące samochodów, o ponad 6% więcej niż przed rokiem, a należący też do niego Audi - 8 tysięcy, aż o 22% więcej niż rok temu. (ps)

Więcej o samochodach:MOTO WP

usasamochodysprzedaż
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)