Agencje reklamowe łączą siły w walce z AIDS
Siedem największych na świecie agencji reklamowych tworzy wspólnie kampanię w celu pogłębienia wiedzy o AIDS.
30.11.2006 07:10
W ten piątek, w czasie Światowego Dnia Walki z AIDS rozpocznie się kampania mająca na celu zwiększenie wiedzy o tej chorobie i o wirusie HIV oraz zwiększenie świadomości zagrożeń. Kampanię tworzy siedem największych na świecie agencji reklamowych, które wspólnie przygotowują reklamy.
Grupa 24 reklam wyemitowana zostanie na całym świecie na kanale MTV, w telewizji, internecie i w platformie przeznaczonej dla telefonów komórkowych. Wszystkie reklamy, w dowolnej formie oferowane są już innym nadawcom.
Kreatywne zespoły poszczególnych agencji miały wolną rękę, wyłącznie od nich zależało, co stworzą, aby zwiększyć świadomość zagrożeń wynikających z przypadkowego seksu czy braku środków zabezpieczających. Ma to na celu zaapelowanie do młodej widowni na całym świecie.
Dyrektorzy kreatywni agencji biorących udział w akcji stworzyli różne filmy, od przedstawiających kopulacje palców i kciuków po piosenkę o tym, co się stanie z kolejnymi właścicielami „rozklekotanego” samochodu. Gary Goldsmith, dyrektor naczelny Y&R North America, wyprodukował spot na którym dobrze wyglądająca para spotyka się w kawiarni kończąc wieczór grą w rosyjską ruletkę.
“Naszym zadaniem nie jest bycie wyrocznią w jakiejkolwiek sprawie, ale przypomnienie młodym ludziom, żeby cokolwiek będą robić robili to bezpiecznie i z rozwagą”. Reklamy są częścią kampanii zwiększającej wiedzę o wirusie HIV i AIDS Turn on TV, a pomysł akcji dał Bill Roedy, wiceprezes MTV Networks i przewodniczący The Global Media Aids Initiative. Projektu, który został uruchomiony przez ówczesnego sekretarza generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych, Koffiego Annana w styczniu 2004 roku.
Do tej pory ponad 150 korporacji medialnych medialnych 76 krajów zaangażował się w projekt przez jego odpowiednie rozreklamowanie. Roedy razem z dyrektorem WPP Sir Martinem Sorrellem promowali inicjatywę wśród ludzi z „branży” na ostatnim International Advertising Festival w Cannes na początku tego roku.
Siedem agencji zgodziło się pomóc w akcji za darmo: Cake, 180, Amsterdam, Wieden & Kennedy, Lowe Wiorldwide, Young & Rubicam i Ogilvy i Mather. Reklamówki Turn on TV będzie można zobaczyć w internecie od 1 grudnia na staying-alive.org .