"Abonament się opłaca", nowa kampania informacyjna TVP przyniesie zmiany? Telewizja Polska uderza w emocje i atakuje nadawców komercyjnych
Problem płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego co jakiś czas wraca jak bumerang. Wiele wskazuje na to, że PiS doprowadzi do zmian w prawie, które będą wreszcie egzekwować brak należytej opłaty. Póki co Telewizja Polska zaczęła właśnie nową kampanię informacyjną. "Abonament się opłaca", to seria krótkich klipów, które mają zachęcić widzów do opłacania abonamentu.
W 45-sekundowych klipach pojawiają się przedstawiciele kilku grup społecznych i zawodowych, przekonując widzów, że płacenie abonamentu się opłaca.
Bohaterowie filmików podkreślają, że wybierają kanały Telewizji Polskiej ze względu na wysoki poziom programów rozrywkowych i ulubionych seriali oraz różnorodną ofertę sportową. Co ciekawe w jednym ze spotów jest odniesienie do programu "Rolnik szuka żony"
- Mam swój ulubiony program, "Rolnik szuka żony". Nie wstydzę się tego. My na wsi nie jesteśmy inni. Przecież tak samo możemy marzyć, tak samo każdy może się wzruszyć, tak samo każdy może się zakochać. Co w tym złego? - mówi bohater spotu, który sam jest rolnikiem.
Kampania informacyjna TVP kładzie również duży nacisk na porównanie nadawcy publicznego ze stacjami komercyjnymi, w których "programy ciągle są przerywane reklamami".
Spoty są emitowane od 23 września. Kampania potrwa do końca października.
Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl w ub.r. abonament rtv zapłaciło 1,12 mln spośród 3,2 mln zobligowanych do tego gospodarstw domowych. Wpływy z tej daniny wyniosły 749,9 mln zł, z czego 365,5 mln zł otrzymała Telewizja Polska, 185,9 mln zł - Polskie Radio, a 170,6 mln zł - publiczne stacje regionalne.
Spoty możecie obejrzeć tutaj.