4fun.tv wchodzi w produkcję treści dla rynku mobilnego

Spółka 4fun.tv dokonała właśnie przejęcia spółki Cat Mood.

29.11.2006 07:10

Dzięki tej akwizycji, 4fun.tv zamierza znacząco wzmocnić swój udział na rynku dostawców treści video i serwisów interaktywnych do sieci komórkowych. Jest to pierwsza z dwóch planowanych akwizycji, które mają nastąpić jeszcze przed debiutem giełdowym, planowanym na przełomie I i II kwartału 2007 r. Spółka chce pozyskać z rynku ok. 20 mln zł., które przeznaczy na rozwój interaktywnej platformy multimedialnej w formatach przystosowanych do nowych mediów IPTV i telefonii komórkowej 3G.

Cat Mood to firma producencka, zajmująca się przygotowywaniem animacji oraz krótkich form filmowych, przystosowanych specjalnie do emisji na ekranach telefonów komórkowych. Cat Mood zatrudnia kilkunastoosobowy zespół grafików i animatorów, produkujących swoje utwory dla polskich i zagranicznych stacji telewizyjnych. Spółka generuje zyski, które na koniec bieżącego roku osiągną poziom blisko 200 tyś zł. W przyszłym roku dzięki rozszerzeniu skali działalności jaką umożliwi współpraca z 4fun.tv, wyniesie on blisko 0,5 mln zł. Dzięki akwizycji, w wyniku której 4fun.tv objął pakiet większościowych udziałów w Cat Mood, zamierza osiągnąć dwa cele: rozpocząć budowę grupy medialnej oraz wejść na rynek mobilny. 4fun.tv zwiększy tym samym swój udział w segmencie producentów programów i animacji, przystosowanych do komórek. Obecnie trwają negocjacje warunków współpracy z operatorami telefonii komórkowej, którzy są bardzo zainteresowani treściami proponowanymi przez Spółkę. Przejęcie Cat Mooda jest kolejnym etapem
realizacji strategii przewidującej aktywne wejście ze swoimi produktami na rynek telefonii komórkowej. Obiecujące perspektywy rynku Według raportów publikowanych przez niezależne firmy badające rynek mobilny na świecie (Jupiter MMXI), już w roku bieżącym, europejscy użytkownicy telefonów komórkowych wydadzą ponad 3,3 mld euro, tylko na zawartość treściową do swoich komórek. Są to głównie treści rozrywkowe (teledyski, animacje, krótkie filmy, spoty reklamowe) przeznaczone dla klienta masowego. Najbardziej zagorzałymi wielbicielami nowoczesnych technologii multimedialnych są ludzie w wieku 18-34 lata, a więc grupy docelowej stacji 4fun.tv. Rozrywka mobilna, opiera się na tzw. Premium Rate, czyli SMS-ach o podwyższonej płatności. Według niezależnych analiz, do 2010 r., światowa liczba użytkowników telefonii komórkowej powinna podwoić się z 1,5 do 3 mld osób. Bardzo obiecujące perspektywy rynku podkreśla fakt, iż ponad 85 proc. ludzi w grupie wiekowej 18-34 traktuje telefon jako ekran video, a w 2008 r.
zrobi to prawie 50 proc. wszystkich mieszkańców krajów europejskich. 70 proc. sprzedanych w 2004 r. telefonów ma kolorowy wyświetlacz, a w 2010 r. będzie go miało cztery na pięć obecnych na rynku telefonów. Ciągle zwiększająca się liczba gospodarstw domowych dysponujących łączami szerokopasmowymi będzie jednym z głównych źródeł wzrostu. Z kolei coraz większa liczba abonentów sieci bezprzewodowych, wprowadzenie telefonów nowej generacji i szybkie sieci bezprzewodowe będą stymulować rynek mobilny. W 2005 r. w zasięgu szerokopasmowego Internetu było 187 milionów gospodarstw domowych. Do 2010 r. ich liczba sięgnie 433 milionów na całym świecie. Liczba osób korzystających z telefonów komórkowych również szybko rośnie – w 2005 r. było ich na całym świecie 1,8 miliarda. Liczba ta zwiększy się do 2,8 miliarda w 2010 r., co oznacza, że w ciągu najbliższych pięciu lat przybędzie miliard potencjalnych nabywców treści mobilnych.

Polski rynek mobilnyWartość polskiego rynku mobilnego to już co najmniej 400 milionów zł, który w kolejnych latach powinien rosnąć o co najmniej 20-30 %. Przyszłość mobilnej rozrywki wygląda bardzo perspektywicznie i w ciągu najbliższych lat może stać się bardzo dochodowym biznesem. Na to liczy także 4fun.tv, która chce zając pozycję jednego z liderów rynku, agregatorów treści video do dystrybucji w sieciach komórkowych w Polsce. Sprzyja temu rozwój technologii cyfrowych, która przyspiesza rozwój usług mobilnych dedykowanych przede wszystkim do telefonów komórkowych i szerokopasmowego Internetu. Stają się one coraz bardziej popularnymi kanałami dystrybucji treści rozrywkowych i medialnych.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)