Polska33-letni pracownik zginął na budowie tunelu dworca kolejowego

33‑letni pracownik zginął na budowie tunelu dworca kolejowego

Łódzka prokuratura i policja badają okoliczności tragicznego wypadku na budowie podziemnego dworca kolejowego Łódź-Fabryczna. Podczas prac przy budowie tunelu na 33-letniego pracownika spadł ważący ponad 100 kg fragment betonu. Mężczyzna zginął na miejscu.

10.02.2014 | aktual.: 10.02.2014 13:52

Według policji do wypadku doszło ok. godz. 9.30. Jak wynika ze wstępnych ustaleń, podczas prac niedaleko wjazdu do nowo budowanego tunelu dojazdowego do dworca na jednego z pracowników spadł z wysokości 8 metrów oderwany od stropu nawis betonowy o wadze ponad 100 kg. 33-letni łodzianin zginął na miejscu - powiedział Radosław Gwis z biura prasowego łódzkiej policji.

Budowa tunelu polega na wylewaniu na ziemię warstwy tzw. chudego betonu, na którą następnie wylewany jest właściwy strop, który jest już zbrojony. Kiedy spod stropu zostanie już wydobyta ziemia, tzw. chudy beton powinien odpaść, bądź też jest skuwany ręcznie. I właśnie podczas tych prac prawdopodobnie doszło do wypadku - wyjaśnił Gwis.

Trwają oględziny miejsca zdarzenia z udziałem prokuratora i biegłego. - Zostanie zabezpieczona dokumentacja budowy, przesłuchani świadkowie. Śledztwo prowadzone przez Prokuraturę Rejonową Łódź-Widzew wyjaśni okoliczności i przyczyny tego wypadku - dodał policjant.

Okoliczności wypadku badają także przedstawiciele nadzoru budowlanego i Państwowej Inspekcji Pracy.

Rzeczniczka prasowa generalnego wykonawcy konsorcjum Torpol- Astaldi- Intercor- PBDiM Katarzyna Rumowska poinformowała, że także generalny wykonawca powoła specjalną, wewnętrzną komisję, która wyjaśni przyczyny wypadku.

Prace przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym w przyszłości wjadą pociągi do podziemnej stacji Łódź Fabryczna od strony wschodniej, rozpoczęły się jesienią ub.r. Zgodnie z projektem obiekt ma mieć ok. 1,5 km długości. Tunel wykonywany jest w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi są ściany szczelinowe, żelbetowa płyta denna oraz płyta stropowa górna - rozpierająca. Prace mają zakończyć się wiosną.

Dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi znajdzie się 8 m pod ziemią. Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, będzie stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być jednym z najważniejszych elementów Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się też m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, parkingi dla samochodów.

Dworzec na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta buduje konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Zakończenie zaplanowano na 2015 r., a koszt inwestycji szacuje się na 1,75 mld zł brutto.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)