1% dla hospicjów to jeden dzień bez bólu
Znana telewizyjna prezenterka, Iwona Schymalla i popularny aktor, Mirosław Baka wzięli udział w nagraniu spotów reklamujących akcję "1% dla hospicjów" prowadzoną przez Fundację Hospicyjną z Gdańska.
14.03.2007 06:49
Akcja pozyskiwania 1% podatku dochodowego pozwoli utworzyć fundusz na rzecz polepszania jakości opieki nad nieuleczalnie chorymi. Polskie hospicja są niedoinwestowanie i z powodu niewystarczających kontraktów z Narodowym Funduszem Zdrowia zmuszone są do ciągłego poszukiwania dodatkowych źródeł finansowania. Szansą na utrzymanie dobrego poziomu opieki nad pacjentami są darowizny od ofiarodawców indywidualnych i instytucjonalnych.
Fundacja Hospicyjna z Gdańska (będąca organizacją pożytku publicznego) od 3 lat prowadzi wiele działań na rzecz polskich hospicjów. Środki z 1% będą przeznaczone na pomoc również tym ośrodkom, które nie posiadają statusu OPP.
Doceniając wagę tematyki i potrzebę społecznego dialogu na temat osierocenia, straty i żałoby, kampanię objęły patronatem następujące media: TVP1, TVP3, Polskie Radio SA, Radio Plus Polska, Gazeta Wyborcza, Metro, Gość Niedzielny, Medical Tribune, The Warsaw Voice, MediaTak, Ciemna, a także serwisy i portale internetowe: www.wp.pl, www.gazeta.pl, www.wiara.pl, www.proto.pl, www.hospicja.pl.