Wielka awaria płatności bezgotówkowych. Mamy komentarz ministra
- Powody awarii są obecnie analizowane. Na ten moment nic nie wskazuje na atak z zewnątrz, ale jest za wcześnie, by mówić o szczegółach. Właśnie zakończyło się zdalne spotkanie w tej sprawie, w którym uczestniczyłem. Takie spotkania to standardowa procedura - skomentował w rozmowie z WP awarię płatności bezgotówkowych minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.
- Na ten moment wiadomo, że doszło do awarii, która polegała na tym, że przez krótki czas były problemy z płatnościami bezgotówkowymi. Operator przystąpił do prac technicznych. Główne problemy awarii zostały zażegnane - dodał minister Gawkowski.
- Przyczyny awarii będą wyjaśnione - zadeklarował minister finansów i gospodarki Andrzej Domański. W sobotę w wielu miejscach w Polsce wystąpiły problemy z płatnościami kartą oraz BLIK-iem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Manewry Zapad. Mieszkańcy Sokółki o zagrożeniach dla Polski
"Drodzy Klienci, wystąpiła awaria w działaniu usług płatności bezgotówkowych. Tuż po jej zdiagnozowaniu rozpoczęliśmy intensywne prace nad przywróceniem pełnej sprawności systemu. Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe. Będziemy informować Was na bieżąco o postępach. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za cierpliwość oraz zrozumienie" - napisano w oświadczeniu operatora płatności bezgotówkowych, firmy eService.
eService około godz. 14 poinformowała, że awaria terminali płatniczych została usunięta.
"Jestem po rozmowie ze Związkiem Banków Polskich. Płatności kartami płatniczymi są przywrócone. BLIK również działa. Przyczyny awarii będą wyjaśnione" - napisał z kolei Andrzej Domański, minister finansów i gospodarki, na platformie X.
Czytaj też: