Warszawa. Burmistrz Ursynowa chce częściowego otwarcia POW
Burmistrz Ursynowa Robert Kempa ocenił, że stosownym rozwiązaniem do czasu oddania tunelu na Ursynowie byłoby częściowe udostępnienie Południowej Obwodnicy Warszawy. Jego zdaniem do czasu oddania tunelu nie powinny nią jeździć samochody ciężarowe.
28.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 14:00
W ocenie Kempy, tiry mogłyby wjechać na POW dopiero po oddaniu do użytku tunelu na Ursynowie – podaje PAP. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakłada, że miałoby to nastąpić wczesną wiosną 2021 r. - Wpuszczenie tirów teraz oznaczałoby permanentny korek i nie ma na to zgody ani dzielnicy, ani władz miejskich - twierdzi Robert Kempa.
W drugiej połowie października mają się odbyć spotkania przedstawicieli władz miejskich z GDDKiA. Będą one dotyczyły m.in. planów przeprowadzenia ruchu tranzytowego z Południowej Obwodnicy Warszawy przez lokalny układ komunikacyjny Ursynowa. Sprzeciwiła się temu Rada Dzielnicy Ursynów. - Miasto i GDDKiA umówiły się na próbę wypracowania rozwiązań satysfakcjonujących obie strony w okresie maksymalnie dwóch miesięcy - powiedział Kempa.
Według burmistrza dzielnicy, udostępniony powinien zostać odcinek POW pomiędzy węzłem Przyczółkowa a węzłem Patriotów. To przejściowe rozwiązanie zagwarantowałoby mieszkańcom przeprawę mostową od stycznia 2021 r.
Rzeczniczka stołecznego ratusza Karolina Gałecka powiedziała w rozmowie z PAP, że miasto jest przeciwne pomysłowi prowadzenia ruchu tranzytowego. - Przekładałoby się to na ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zablokowanie ruchu lokalnego w dzielnicy Ursynów. Nie ma na to naszej zgody. Odbyło się spotkanie przedstawicieli UM Warszawa z przedstawicielami GDDKiA, mamy nadzieję, że po tym spotkaniu uda nam się wypracować kompromis. Miastu zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie mieszkańców i niepowodowaniu zakorkowania tej części miasta – wyjaśniła Gałecka.
Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oświadczyła PAP, że "GDDKiA nigdy nie planowała prowadzenia ruchu tranzytowego istniejącym układem ulic lokalnych Ursynowa".