Strefa 30, nowa nawierzchnia. Miodowa przejdzie zmiany
"Bez pasów rowerowych, za to z poszerzonymi chodnikami'
Ulica Miodowa jako przedłużenie Krakowskiego Przedmieścia – taka będzie po remoncie. Założenia do rewitalizacji ulicy są efektem konsultacji społecznych poinformował Urząd Miasta.
W konsultacjach, jakie odbyły się w sierpniu i wrześniu tego roku, wzięli udział zarówno mieszkańcy, jak i organizacje społeczne, przedsiębiorcy i przedstawiciele instytucji z tej ulicy. Jak podsumował ratusz, w sumie aktywnie zaangażowało się ok. 150 osób.
- Do wyboru były dwa warianty zmian. Jeden z nich zakładał niewielkie zmiany, porządkujące organizację ruchu i podnoszące jakość przestrzeni. Drugi kładł większy nacisk na historyczną rangę ul. Miodowej, tak by ulica ta była nie tylko korytarzem transportowym, ale nawiązywała do Krakowskiego Przedmieścia. Więcej głosów było za drugim wariantem - informuje ratusz.
Co się zmieni? Przede wszystkim nawierzchnia, która zostanie wykonana z kamienia, nawiązującego do tego zastosowanego na Krakowskim Przedmieściu. Kamień pojawi się też prawdopodobnie na jezdni (drogowcy mają przeanalizować, czy wytrzyma nacisk i drgania przejeżdżających pojazdów). Latarnie na całej ulicy zostaną wymienione na stylizowane „pastorały”, przewidziano zieleń uliczną tak, by nie zasłaniała zabytkowych obiektów. do tego dojdą ławki i stojaki rowerowe. Zmiany obejmą także pl. Krasińskich - przewidziano tam wyznaczenie pasów rowerowych oraz remont nawierzchni z kostki.
Strefa 30
Jezdnia będzie miała 6-6,5 m szerokości i dwa pasy ruchu. Nie będzie pasów rowerowych – rowerzyści będą poruszali się po jezdni. Miejsca postojowe zostaną wyznaczone w zatokach postojowych w poziomie jezdni. Chodniki zostaną poszerzone do minimum 3 metrów. Ulica zostanie objęta strefą ograniczenia prędkości do 30 km/h i dlatego powstaną wyniesione do poziomu chodnika skrzyżowania z ul. Schillera oraz ul. Kapitulną i Kapucyńską. Zmiany organizacji ruchu obejmą nie tylko Miodową, ale także sąsiednie ulice: Długą, J. Kilińskiego, Podwale, Schillera i Kapitulną. Odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Podwale i ul. J. Kilińskiego. Nie będzie zatoki autobusowej w kierunku centrum, powstanie nowe przejście dla pieszych oraz wydzielone lewoskręty w ul. Długą i ul. Świętojerską.
Przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Remont planowany jest na rok. 2016.
Przeczytajcie też: Muzeum Historii Polski jednak na Cytadeli. Koszt: 350 mln zł.