Niepokojący stan nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu. Rozpoczęto badania

Fatalny stan nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu.

Obraz
Karol Lewandowski

Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął badania stanu nawierzchni i podbudowy jezdni Krakowskiego Przedmieścia. Dzięki nim opracowana zostanie technologia, zapewniająca większą trwałość nawierzchni kamiennej.

Roboty wykonuje firma Kom-Projekt. W ramach prac rozebrany został fragment nawierzchni w rejonie przystanku "Uniwersytet", wykonano też wiercenia, żeby sprawdzić, w jakim stanie są wszystkie warstwy podbudowy drogi. Badania potrwają kilka dni. Ich efektem będzie ekspertyza stanu nawierzchni i podbudowy, która pozwoli wykryć ewentualne uszkodzenia podbudowy i zaprojektować optymalną konstrukcję nawierzchni odpornej na uszkodzenia.

Badania są częścią zlecenia obejmującego wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Miodowej. W ubiegłym roku, po konsultacjach społecznych, zdecydowano o wykorzystaniu nawierzchni kamiennej po przebudowie tej ulicy, będącej przedłużeniem Krakowskiego Przedmieścia. Aby jednak kamień nie uległ szybkiemu zniszczeniu, konieczne jest dostosowanie nawierzchni do dużego obciążenia związanego z intensywnym ruchem autobusów. Dzięki ekspertyzie, konstrukcja nawierzchni ul. Miodowej zostanie odpowiednio wzmocniona.

Zbyt duży ruch pojazdów na Krakowskim Przedmieściu

Ekspertyza posłuży również do rozstrzygnięcia, jakie prace remontowe są niezbędne na Krakowskim Przedmieściu aby obecna nawierzchnia wytrzymała dłużej bez uszczerbku. Ostatni remont utrzymaniowy Krakowskiego Przedmieście na odcinku Królewska-Senatorska przeprowadzono w październiku ubiegłego roku. Wymieniono wówczas m.in. podbudowę drogi. Prace miały na celu przywrócenie estetycznego wyglądu zapadniętej nawierzchni ulicy. Już wówczas podkreślano, że ruch pojazdów na Krakowskim Przedmieściu jest większy niż zakładano podczas generalnego remontu, który zakończył się w 2008 roku. Podejrzewając, że przyczyniło się to do degradacji podbudowy jezdni, zdecydowano się na wykonanie analizy stanu nawierzchni drogi.

Źródło: (zdm)

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Niemcy odpowiadają Nawrockiemu ws. reparacji. "Zamknięta kwestia"
Niemcy odpowiadają Nawrockiemu ws. reparacji. "Zamknięta kwestia"
Rosyjscy dyplomaci wzywani na dywaniki ws. Polski
Rosyjscy dyplomaci wzywani na dywaniki ws. Polski
Zaatakował policjanta mieczem samurajskim. Został zatrzymany
Zaatakował policjanta mieczem samurajskim. Został zatrzymany
SOP strącił drona. "Funkcjonariusze ujęli dwie osoby i przekazali je policji"
SOP strącił drona. "Funkcjonariusze ujęli dwie osoby i przekazali je policji"
Wojewoda o nocy, gdy nadleciały drony. "Sytuacja bez precedensu"
Wojewoda o nocy, gdy nadleciały drony. "Sytuacja bez precedensu"
Mówi, dlaczego nie zestrzelili wszystkich rosyjskich dronów
Mówi, dlaczego nie zestrzelili wszystkich rosyjskich dronów
Tusk z jasnym przesłaniem. "Nie szukajcie wroga"
Tusk z jasnym przesłaniem. "Nie szukajcie wroga"
Chińskie MSZ po rozmowach z Nawrockim: Pekin liczy na Polskę
Chińskie MSZ po rozmowach z Nawrockim: Pekin liczy na Polskę
Dron nad budynkami rządowymi. Komunikat premiera. Są zatrzymani
Dron nad budynkami rządowymi. Komunikat premiera. Są zatrzymani
"Jesteśmy pewni". Apel papieża do światowych przywódców
"Jesteśmy pewni". Apel papieża do światowych przywódców
Trwają manewry Zapad. Rosja ćwiczy artylerię w obwodzie królewieckim
Trwają manewry Zapad. Rosja ćwiczy artylerię w obwodzie królewieckim
Runął podwieszany w sufit. 1400 ewakuowanych w Toruniu
Runął podwieszany w sufit. 1400 ewakuowanych w Toruniu