RegionalneWarszawaNiepokojący stan nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu. Rozpoczęto badania

Niepokojący stan nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu. Rozpoczęto badania

Fatalny stan nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu.

Niepokojący stan nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu. Rozpoczęto badania
Karol Lewandowski

11.08.2016 16:23

Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął badania stanu nawierzchni i podbudowy jezdni Krakowskiego Przedmieścia. Dzięki nim opracowana zostanie technologia, zapewniająca większą trwałość nawierzchni kamiennej.

Roboty wykonuje firma Kom-Projekt. W ramach prac rozebrany został fragment nawierzchni w rejonie przystanku "Uniwersytet", wykonano też wiercenia, żeby sprawdzić, w jakim stanie są wszystkie warstwy podbudowy drogi. Badania potrwają kilka dni. Ich efektem będzie ekspertyza stanu nawierzchni i podbudowy, która pozwoli wykryć ewentualne uszkodzenia podbudowy i zaprojektować optymalną konstrukcję nawierzchni odpornej na uszkodzenia.

Badania są częścią zlecenia obejmującego wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Miodowej. W ubiegłym roku, po konsultacjach społecznych, zdecydowano o wykorzystaniu nawierzchni kamiennej po przebudowie tej ulicy, będącej przedłużeniem Krakowskiego Przedmieścia. Aby jednak kamień nie uległ szybkiemu zniszczeniu, konieczne jest dostosowanie nawierzchni do dużego obciążenia związanego z intensywnym ruchem autobusów. Dzięki ekspertyzie, konstrukcja nawierzchni ul. Miodowej zostanie odpowiednio wzmocniona.

Zbyt duży ruch pojazdów na Krakowskim Przedmieściu

Ekspertyza posłuży również do rozstrzygnięcia, jakie prace remontowe są niezbędne na Krakowskim Przedmieściu aby obecna nawierzchnia wytrzymała dłużej bez uszczerbku. Ostatni remont utrzymaniowy Krakowskiego Przedmieście na odcinku Królewska-Senatorska przeprowadzono w październiku ubiegłego roku. Wymieniono wówczas m.in. podbudowę drogi. Prace miały na celu przywrócenie estetycznego wyglądu zapadniętej nawierzchni ulicy. Już wówczas podkreślano, że ruch pojazdów na Krakowskim Przedmieściu jest większy niż zakładano podczas generalnego remontu, który zakończył się w 2008 roku. Podejrzewając, że przyczyniło się to do degradacji podbudowy jezdni, zdecydowano się na wykonanie analizy stanu nawierzchni drogi.

Źródło: (zdm)

Obraz
badaniaremontkrakowskie przedmieście
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)