Miasto pomaga seniorom w usuwaniu domowych usterek
W ramach programu "Warszawska Złota Rączka dla Seniora" fachowcy naprawią zepsuty kran, przepaloną żarówkę czy nieszczelne okna. Tylko w pierwszym kwartale 2021 przeprowadzono prawie 1 tys. drobnych napraw.
20.10.2021 | aktual.: 06.03.2024 21:07
Jak podkreśla w komunikacie stołeczny ratusz, wielu seniorów boryka się z domowymi usterkami, których nie są w stanie naprawić samodzielnie. M.st. Warszawa wychodzi im naprzeciw i zachęca do korzystania z usług oferowanych przez program "Warszawska Złota Rączka dla Seniora". Zapotrzebowanie na taką formę wsparcia seniorów jest coraz większe, bo zgłoszeń do miejskiego programu codziennie przybywa.
Mieszkańcy najczęściej proszą o pomoc przy usterkach hydraulicznych tj.: cieknący kran, udrażnianie odpływów i toalet oraz elektrycznych np.: wymianie gniazdek, zwarciach instalacji elektrycznej, wymianie dzwonków do drzwi lub żarówek. Jednak "Warszawską Złotą Rączkę" można wezwać także do podłączenia pralki lub zmywarki, zawieszenia luster, obrazów, karniszy, uchwytów czy półek, naprawy listew przypodłogowych lub montażu żyrandola.
Usługa zwykle realizowana jest z dnia na dzień lub maksymalnie w ciągu trzech dni od zgłoszenia. W sytuacjach wyjątkowo kryzysowych fachowiec przyjedzie nawet tego samego dnia. Z bezpłatnego miejskiego wsparcia raz w miesiącu mogą skorzystać seniorzy powyżej 75. roku życia, mieszkający na terenie Warszawy.
Zgłoszenia usterek przyjmowane są telefonicznie przez trzy instytucje: Mazowiecki Okręgowy Oddział PCK – 507 978 378, Fundację Pomoc Potrzebującym – 22 614 13 16 oraz Fundację Edukacji Nowoczesnej – 729 834 448.
Czytaj też: