RegionalneWarszawaMetro Warszawskie. Postępy prac na Bródnie

Metro Warszawskie. Postępy prac na Bródnie

Drążenie tuneli, układanie torów i wykończenia pomieszczeń – to tylko część prac przeprowadzanych na wschodnim odcinku drugiej linii metra. 

fot. Metro Warszawskie
fot. Metro Warszawskie

09.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:51

We wtorek informowaliśmy o postępach w budowie drugiej linii metra na odcinku łączącym Wolę z Bemowem. Dzisiaj przyszła pora na Targówek!

Metro Warszawskie prezentuje postępy prac na Bródnie

Równolegle do budowy metra na Bemowie trwają prace na Bródnie, na wschodnim odcinku drugiej linii metra.

"Wydrążone są dwa odcinki tunelowe, łączące stacje C21 Bródno oraz C20 Kondratowicza. Aktualnie TBM Maria drąży tunel w kierunku stacji C19 Zacisze, zaś na tarczy Anna prowadzone są przeglądy serwisowe" – podaje w środowym komunikacie Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.

fot. Metro Warszawskie
fot. Metro Warszawskie

Obecnie pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza ekipa budowlana montuje łączniki wentylatorni szlakowej V21 z tunelem. Na Bródnie pojawiły się już konstrukcje pawilonów wejściowych do podziemnej kolejki. Ponadto na stacji C20 Kondratowicza zaprezentowane zostały próbki materiałów wykończeniowych.

Na stacji Bródno budowane są aktualnie komory torów odstawczych.

fot. Metro Warszawskie
fot. Metro Warszawskie

"Po zakończeniu prac związanych z budową konstrukcji korpusów stacji, rozpoczęły się prace związane z murowaniem głównych pomieszczeń technicznych stacji, m.in. przyszłych podstacji energetycznych oraz pomieszczeń związanych z systemami sterowania ruchem" – dodaje Anna Bartoń.

Przypominamy, że na prawie 4-kilometrowym odcinku zlokalizowane będą trzy stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno.

Według planu budowa wschodniego odcinka drugiej linii metra miała zakończyć się we wrześniu przyszłego roku, jednak już wiemy, że tak się nie stanie. Odpowiedzialna za realizację firma Gulermak wystąpiła o wydłużenie terminu o 10 miesięcy.

fot. Metro Warszawskie
fot. Metro Warszawskie
fot. Metro Warszawskie
fot. Metro Warszawskie
Zobacz także
Komentarze (0)