Maria przeszła przez Świętokrzyską!
Zobaczcie co się działo pod ziemią podczas gdy na ulicach trwał komunikacyjny horror!
Kilka dni temu wykonano południowy tunel dla centralnego odcinka II linii metra w rejonie stacji Świętokrzyska. TBM Maria przeszedł pod tunelami i stacją Świętokrzyska I linii i we wtorek rano przebił się do korpusu nowo wybudowanej stacji II linii. Ten kilkudziesięciometrowy etap wymagał wprowadzenia szczególnych środków bezpieczeństwa w tunelach I linii.
To dlatego od piątku w nocy do wtorkowego świtu stacje Centrum i Świętokrzyska były wyłączone z ruchu .
TBM Maria przeszedł 3 metry poniżej tuneli I linii metra. Na odcinku liczącym ok. 50 m tarcza przewierciła się przez kilkanaście metrów gruntu zeskalonego w wyniku przeprowadzanych w tym miejscu zabezpieczających iniekcji betonowych, 2 ściany szczelinowe należące do konstrukcji łącznika stacji obu linii oraz zachodnią ścianę szczelinową stacji C11 Świętokrzyska.
W nocy z soboty na niedzielę tarcza w całości przeszła pod tunelem zachodnim, a dobę później, pokonawszy 15-metrowy odcinek sztucznego tunelu (false tunnel), znajdowała się już wewnątrz stacji.