RegionalneWarszawaInwestycje w Warszawie. Metro priorytetem, most Krasińskiego dopiero w 2025 roku

Inwestycje w Warszawie. Metro priorytetem, most Krasińskiego dopiero w 2025 roku

Do planu inwestycyjnego wprowadzono 113 pozycji nowych zadań na kwotę ponad 1,3 mld zł.

Inwestycje w Warszawie. Metro priorytetem, most Krasińskiego dopiero w 2025 roku
Karolina Kołodziejczyk

07.10.2016 09:52

Będzie cała II linia metra, nowy żłobek, przedszkola, dzielnicowe ulice.Do budżetu inwestycyjnego m.st. Warszawy zostało wprowadzonych 113 pozycji nowych zadań na kwotę ponad 1,3 mld zł. Te pieniądze pochodzą m.in. zmian w harmonogramach zaplanowanych wcześniej inwestycji jak np. budowy mostu Krasińskiego, który ma powstać za 9 lat.

- Priorytetem jest poprawa funkcjonowania transportu publicznego – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Dlatego planujemy uruchomienie końcowego bemowskiego odcinka równocześnie z dwustacyjnym odcinkiem na Bemowie i fragmentem kończącym metro na północy na Bródnie.

Cała druga linia metra będzie gotowa w 2023 r. – w budżecie miasta zapisano budowę bemowskiego odcinka wraz ze stacją techniczno-postojową Mory. Wstępnie przyjęty koszt to 1,2 mld zł., za stacją Powstańców Śląskich powstanie 3,9 km trasy i trzy stacje: Lazurowa, Chrzanów, Połczyńska.

Teatr Żydowski w Fabryce Trzciny

W ciągu dwóch lat (2017-18) realizowany będzie projekt bezprzewodowego dostępu do Internetu placówkach oświatowych (10 mln zł). Zaplanowano także budowę kolejnego żłobka w Wesołej, przedszkola na Bemowie, zespołu szkolno-przedszkolnego w Ursusie, rozbudowę przedszkola na Woli i boisk szkolnych na Targówku. Dziewięć mln zł przeznaczono na dostosowanie pomieszczeń dawnej Fabryki Trzciny na ul. Otwockiej na potrzeby Teatru Żydowskiego.

– Scena dla Teatru Żydowskiego na Pradze wpisuje się w Zintegrowany Program Rewitalizacji – mówi Michał Olszewski, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Na rewitalizację w najbliższych latach wydamy 1,4 mld zł.

Więcej ścieżek rowerowych

Finansowanie będą miały zapewnione przedsięwzięcia wybrane w ramach budżetu partycypacyjnego 2017 r. proponowane do realizacji przez Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Transportu Miejskiego - 13 projektów w łącznej kwocie 2,5 mln zł. To np. osiem projektów rowerowych – m. in budowa brakującego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Powstańców Śląskich (od ul. Pirenejskiej, przez skrzyżowanie z ul. Wrocławską do ul. Zachodzącego Słońca), ścieżki wzdłuż ul. Wrocławskiej (od ul. Powstańców Śląskich do Widawskiej).

Metro kosztem mostu Krasińskiego?

Jak podkreśla ratusz, pieniądze przeznaczone na nadchodzące inwestycje pochodzą m.in. z oszczędności na przetargach (np. na przebudowę ul. Marynarskiej czy budowę tunelu pod torami kolejowymi w Wawrze), przesunięć budżetowych oraz zmian w harmonogramach zaplanowanych inwestycji, np. budowy mostu Krasińskiego, który byłby przedłużeniem ulicy Krasińskiego na Żoliborzu i przechodziłby na Targówku w ulicę Matki Teresy z Kalkuty. Jego budowa została przełożona na 2025 rok.

Budowa nowego mostu budzi duże obawy mieszkańców Żoliborza, że m.in. sprowadzi wzmożony ruch samochodów do tej dzielnicy. Chodzi też o spaliny. "Budowanie kolejnej drogi kierującej ruch samochodowy do centrum miasta utrudni też starania o poprawę jakości powietrza w Warszawie" - czytamy m.in. w petycji , jaką przygotowali na początku roku przeciwnicy budowy.

Źródło: UM Warszawa

Obraz
Zobacz także
Komentarze (0)