Niemal połowa nowoczesnego handlu odzieżą i obuwiem w Warszawie odbywa się za pośrednictwem pięciu największych galerii handlowych - czytamy na stronach GFK Polonia.
Największe galerie handlowe w Warszawie przyciągają do siebie aż 45 proc. warszawiaków, którzy regularnie robią zakupy odzieży i obuwia w tych obiektach handlowych.
Oznacza to, że na rynku, jakim jest aglomeracja warszawska zamieszkiwana przez ponad 1,8 mln osób w wieku 18-65 lat, 800 tys. z nich kupuje regularnie odzież i obuwie w Arkadii, Złotych Tarasach, Blue City, Galerii Mokotów oraz Wola Parku. Reszta z 20 centrów handlowych walczy o pozostałe 55 proc. rynku. Centra handlowe to główny, ale nie jedyny kanał dystrybucji odzieży i obuwia w aglomeracji warszawskiej. Nadal duży udział w sprzedaży tych kategorii towarów mają hipermarkety, sklepy uliczne oraz targowiska – w zależności od kanału, zakupów dokonuje tam od 22 proc. do 35 proc. mieszkańców Warszawy.
W ostatnim okresie popularnym i liczącym się kanałem dystrybucji "mody” staje się internet. Co więcej wyniki badania wskazują, iż ponad połowa klientów galerii handlowych podejmując decyzje zakupowe najpierw ogląda produkty w sklepie zlokalizowanym w galerii handlowej, natomiast zakupu dokonuje w sklepie internetowym.
Jak czytamy na stronach GFK Polonia, wartość całego rynku warszawskiego, definiowanego siłą nabywczą konsumentów na zakup odzieży i obuwia wynosi 4,6 miliarda PLN rocznie.