Szybka dostawa paczki to priorytet. Allegro rozwija usługę logistyczną
Zakupy w sieci to codzienność większości Polaków. Kupując online, zwracamy uwagę nie tylko na cenę czy jakość produktów, ale też na szybkość i wygodę dostawy. To priorytety, które przyświecają Allegro. Polski marketplace, dzięki usłudze Allegro Delivery, oferuje komfortową realizację zamówień do 45 000 punktów odbioru w całym kraju.
Rosnąca konkurencyjność na rynku e-commerce sprawia, że sprzedający (e-sklepy i marketplace) stale poszukują kolejnych rozwiązań, które wpłyną na pozytywne doświadczenie kupujących, a w efekcie sprawią, że ci zdecydują się zrobić zakupy właśnie u nich. Liderem wdrażania nowatorskich pomysłów, które stają się punktem odniesienia dla branży, jest Allegro. Świętująca w tym roku 25-lecie platforma niezmiennie cieszy się zaufaniem klientów. Na Allegro zakupy robi już ponad 22 mln użytkowników.
Krokiem w kierunku zwiększania wygody, który polski marketplace wykonał przed rokiem było uruchomienie usługi Allegro Delivery. To rozwiązanie, które ujednolica i jeszcze bardziej upraszcza zakupy na platformie. Wszystkie ważne informacje związane z dostawą, takie jak śledzenie przesyłki, powiadomienia o statusie czy zdalne otwieranie skrytki automatu paczkowego (każdej firmy kurierskiej należącej do programu), znajdziemy w aplikacji Allegro. Z programem kupujący może też liczyć na wygodne harmonogramy przyjazdu kuriera czy konkurencyjny czas odbioru paczki.
Co ważne, usługa w równym stopniu zabezpiecza interesy kupujących i sprzedających na platformie. Wszelkie istotne kwestie związane z procesem zakupów, a zatem dostawą, zwrotem i reklamacją, obie strony załatwią w jednym miejscu i z jednym partnerem – Allegro. Decyzje dotyczące reklamacji logistycznych zapadają maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych.
Allegro Delivery to jednak przede wszystkim dostęp do 45 000 punktów odbioru w całej Polsce. Platforma stale rozszerza sieć operatorów logistycznych oferujących dostawy z usługą. Obecnie przesyłki można zamawiać do automatów paczkowych i punktów Allegro One, ORLEN Paczka, DHL i sklepów Żabka. Efekt? W ciągu roku z Allegro Delivery dostarczono kilkadziesiąt milionów paczek, a z usługi korzysta już ponad 95 000 firm sprzedających na platformie.
- Allegro Delivery to otwarta usługa. Serdecznie zapraszam do współpracy wszystkie firmy logistyczne, które stawiają na wysoką jakość i niezawodność. Z niecierpliwością czekam, gdy będę mógł oficjalnie powitać kolejnych partnerów programu. Wspólnie dbamy o to, by klienci mogli wybierać spośród wielu różnorodnych metod dostawy – zawsze sprawdzonej jakości – i sami decydowali, która najlepiej pasuje do ich aktualnych potrzeb – mówi Jakub Kłoczewiak, Chief Operating Officer w Allegro.
Klienci zadowoleni z jakości dostaw
Allegro Delivery szybko zdobyło zaufanie użytkowników platformy. W ciągu 12 miesięcy już ponad 5 mln Polaków odebrało choć jedną paczkę w punkcie należącym do partnerów sieci. Usługa osiągnęła wskaźnik zadowolenia klientów NPS na rekordowym poziomie 90 pkt, co plasuje ją w światowej czołówce w kategorii usług logistycznych.
Model partnerski, oparty na integracjach z niezależnymi operatorami, umożliwia stałe poszerzanie oferty. Z miesiąca na miesiąc na mapie Polski przybywa nowych punktów odbioru, które odpowiadają na rosnące potrzeby zarówno sprzedających, jak i kupujących. Równie imponujące tempo wzrostu notuje autorska sieć Allegro One – liczba automatów paczkowych One Box przekroczyła już 6000.
- Chcemy połączyć siły wszystkich graczy logistycznych, tak aby każdy automat i punkt odbioru w Polsce był dostępny dla klientów Allegro Smart! Tak, według nas, wygląda prawdziwa wygoda: wiele miejsc do wyboru, zawsze blisko domu lub pracy. Klient sam decyduje, gdzie odbierze paczkę, i ma pewność, że jeśli pojawi się problem, wszystko szybko i kompleksowo załatwi z konsultantem Allegro. Chcemy, by poczucie bezpieczeństwa towarzyszyło klientowi nie tylko podczas zakupów, ale na każdym etapie dostawy – podkreśla Jakub Kłoczewiak.
Warto podkreślić, że rozwój Allegro Delivery nie sprawia, że klienci platformy nie mogą korzystać z usług innych ważnych operatorów logistycznych. Łącznie na użytkowników Allegro czeka już 78,5 tys. punktów odbioru zlokalizowanych w całej Polsce.